söndag 31 januari 2010

*** Party... Party... Party ***

Det här har varit en himla kul helg, umgåtts med vänner både fredag och lördag kväll, Dessutom väldigt trevliga vänner :o)

I Fredags kväll hemma hos Pelle & Lotta var det jättemysigt och vi garvade som galningar precis som vanligt, och hade lite inspirations kväll, för våra kommande resor, dom till Thailand och vi till Egypten, och så åt vi och drack väldigt gott så klart, precis som vanligt ;o)

För mig blev det dessutom en "smärre" chock för hjärnan, :o) alkoholen slog till som en katapultstol, och jag började nästan sluddra ;o) Var en speciell känsla att känna sig dragen, det var väldigt länge sedan, beror ju förstås på att jag varit väldigt återhållsam med alkohol nu under en månad, så när det nu blev lite mer så kände jag av det "rejält" direkt, inte så jag vinglade eller så förstås, men ändå ;o)

Sen på Lördagsmorgonen kl 08.30 gled vi in till "syrran" på bilskolan i Enköping för att gå Handledar utbildning i bilkörning, Det var jäkligt intressant och lärorikt, och dessutotom så körde jag igår efter kursen lite mer förståndigt (helt ärligt) för dom filmer vi fick se gällande trafikolyckor o,s,v var inte att leka med, man blev väldigt påmind om hur förbannat fort livet kan stanna, eller åtminstånde ta en helt annan vändning, till att leva vidare som ett "kolli" eller dylikt. Det allra värsta känner jag också är att man kanske inte "bara" blir drabbad själv utan att ens nära & kära kanske blir ändå värre skadade.... *Burr* skulle aldrig förlåta mig själv...
Därför kommer jag tänka mig för lite mera i fortsättningen.

Kursen hölls ju av min "lilla" Syrra, nu 31 bast men ialla fall, och hon var "SÅ" jäkla duktig, skötte alltihopa på ett otroligt bra sätt, och höll en lysande presentation. DU ÄR SKITBRA LINDA. :o)

Sen var det hem i 180 och byta om för att dra iväg till Marie & Daniel till deras nya lägenhet i Solna på inflyttningsfest :o) Lgh´n var skitfin, nybyggt, och väldigt bra planerad med ett riktigt stort badrum, och bra planlösning, och dom hade inrett och dekorerat den på ett varmt och mysigt sätt, dessutom var vi ju säkert 25 pers där i går kväll, utan att det kändes trångt överhuvudtaget, riktigt bra. Jag personligen tog det ju lite lugnare med alkoholen, och det kändes bra :o)

***Party...Party...Party***



Nej nu är det dags att fara ut och röra lite på kroppen i det soliga fina vintervädret ;o)

4 kommentarer:

  1. Ja Linda är verkligen jättebra på att hålla den där handledarutbildningen! Man tappar aldrig intresset.

    Det var trevligt i lördags, så himla roligt att träffa alla! Marie och Daniel har verkligen fått till det fint hemma i deras nya fräscha lägenhet.

    Du och mamma såg ut att må riktigt bra, ni är så duktiga som kör vit måndag och allt. Du jobbar på riktigt bra Magnus! Kul att du får så snabbt resultat.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen Charlotte ;o)

    Ja det var himla kul & trevligt i Lördags, vi åkte ju hem lite tidigt, (det var inte jag som ville åka ;o) men vet själv hur det är när man i stort sätt är den enda som är nykter, och alla andra blir mer & mer högjudda :o)

    Men Vi mådde bra och hade kul, och det var kul att surra med alla :o)

    Ja ang dryck så har ju Eva kört helt 100% nyktert nu i en månads tid, medans jag har tillåtit mig en öl & en Whisky/helgdag,
    och inte bara nyktra ***MÅNDAGAR*** som du skrev här åvan ;o)))

    Ja vikten rör sig nedåt, men hade bara tappat 1,3 på sista invägningen i morse men totalt har jag tappat 6,4 på 3 veckor, så det går enligt planen :o)

    och återigen, jätte kul att få kommentarer från dig :o)

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Tja,
    Visst hade vi det trevligt i fredags - som alltid! Vissa av oss fick ju ställa upp för andra som inte drack lika mycket eller hur Magnus?!hi, hi. Hade en liten blymössa i lördags och fick medicinera med Cola Light. Tror att jag oxå behöver ha en vit månad, men det får jag ta ett annat år! Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta ;o)
    Ja det var jätte mysigt ;o) precis som det brukar vara när vi lajar ihop ;o)

    Ja för mig var det ju premiär på att dricka lite mera :o) och det kändes, men jag vinglade ju i alla fall inte så mycket ;o) och dagen efter kände jag ingenting :o)

    Sen på Lördags kvällen var vi ju på inflyttningsfest hos Marie & Daniel (du träffade dom på kräftskivan) men då drack jag mycket långsammare, och blev då inte lika "YR" ;o)))

    Vi måste ses sen igen efter våra resor och utvärdera dom lite tillsammans ;o)

    *kram*

    SvaraRadera