lördag 23 januari 2010

*** Fiskar - Fänge ***

Har nu varit ute på årets första Vinterfiske, och pimplat "Abborre" :o)

När jag var liten och tonåring var jag alltid med Farsan, Björse & Farfar ut och fiskade, men i vuxen ålder har det blivit mindre, är väl ut några gånger om året och någon gång ibland får jag även med mig Tommy :o) Men nu var jag ute ensam, gick ut nere vid båtklubben, och där är det väldens bästa djupbrant från 3 m ner till 43 m på en sträcka av 50 m, och det gillar abborren ;o)

Det kan vara himla kul att pimpla Abborre, har man tur så står dom i kö för att få bita tag i pirken och åka hiss ;o) men nu var dom inte så på hugget.
The Big One 0,542 KgFick upp ca 20 st men 2 av dom var av större kaliber :o) en på 0,477 kg och den andra på 0,542 kg. Riktigt kul :o) När dom har den storleken bjuder dom ju även på lite "fajting spirit" man får hålla på en stund för att lyckas styra in dom i hålet, och under tiden kan man bara hoppas att den extra tunna pimpellinan ska hålla :o)
0,477 Kg & 0,542 Kg ;o)

Sen var det bara hem och rensa, det fick bli kattmat av dom den här gången :o) annars är det väldigt gott med nystekt Abborre, men hade inte tiden till den nu, men katterna blir alldeles tokiga när dom får äta färsk nykokt Abborre, och det är kul att se dom kasta sig över den :o)

Här "Gluffsar" dom i sig ordentligt ;o)


Det tog snart slut ;o) Så nu är det bara att ge sig ut igen och fånga mera ;o)

2 kommentarer:

  1. Säg till nästa gång du knallar ner till klubben.
    Jag måste kolla hur du kan mäta vikten på fångsten så exakt ;-)

    SvaraRadera
  2. Reine, Tvivlar du på äktheten i min vägning? ;o) Jag vägde faktiskt Abborrarna en och en på Köksvågen, så det är exakta måttangivelser :o)

    SvaraRadera