torsdag 14 januari 2010

*** Windows 7 ***

Windows 7, vilket "skönt" Operativsystem, helt kanon. Hitintills i alla fall ;o)

Vi har ju gått och funderat på att köpa ny hem-pc länge, Och nu börjar Windows 7 komma som standard system på burkarna, så då slog vi till... :o)
Vi köpte en HP Pavilion P6230 med Windows 7. Skärmen vi valde är en ASUS VW225N

Den kändes kanon, och den har prestanda som vida överstiger våra behov igentligen, men nu finns det ju ialla fall utrymme att samla bilder och så på :o)
Det känns så himla skönt med en riktigt riktigt "Supersnabb" burk, och så skönt med en stor skärm.
Köpa ny dator är ju inte speciellt svårt, är ju bara att gå till butiken och handla vi valde Alina Systems, för att dom har varit bra tidigare o,s,v men sen kommer det svåra eller kanske mera jobbiga, alltså att få över allt från "gammla" burken till nya, så jag tänkte göra det lätt för mig :o)

Kontaktade därför "npFix Data" i Bålsta. Ringde ägaren och fick förtroende för honom.
Så himla skönt att slippa allting. Bara att koppla in nya burken hemma och köra. hahahahah :o)

Han skulle bara ha 475 :- för att flytta över materialet på vår gammla dator till nya, så jag åkte och köpte datorn, tog med gammla och lämnade in dom. det skulle gå på 24 timmar. ***Kanon***

Där slutade det "braiga" i denna historia, Vilka Jävla Nötter. Efter 26 timmar ringer dom och säger att dom ska ha 675 :- mer alltså 1150 :- eftersom datorn var helt ny och behövde startas, vilket dom redan visste efter vårat första samtal, men ok, kanske en rimlig kostnad för att sätta i sladden och köra igång och låta datorn själv jobba, (så enkelt var det faktiskt) och så frågade dom också om dom skulle "optimera" och "snabba upp" den "spritt nya" datorn och för det skulle dom "bara" ha 575 :- till.
Men hursomhelst vill ialla fall inte jag betala det, så jag tog hem den nya datorn, och gjorde det själv istallerade dessutom dom nya programen som skulle in, så fixade Eva också mailen lnctv.com, med Windows Mail, Så nu var det ju bara filerna från gammla datorn som skulle över. Nu håller vi på med det själva, och det går väldigt bra :o)

Dom skulle alltså ha 475:- från början, och sen om jag nu anlitat dom ville dom ha totalt 1725 :-

Antingen är jag helt "dum i huvudet" eller så är dom jävligt "korkade" som tror att någon går på det, vem vet :o) jag kanske också är lite mer ifrågasättande än vad folk vanligtvis är :o)

Summan av det hela är ju ialla fall att npFix Data kommer aldrig i "Helvete" se mig igen ialla fall,
Åtminstånde inte som kund :o)

Någon annan här med liknande erfarenheter? :o)

11 kommentarer:

  1. Är något för bra för att vara sant (läs "billigt") Så är det troligen så...

    SvaraRadera
  2. Reine klickade du föresten på länkarna??? :o)

    SvaraRadera
  3. Hej Magnus!
    Nu har jag oxå hittat hit! Hejar på dig ang. ditt "nya" liv! Vi får väl ta en "date" i Viby? (Eva oxå förstås!). Tack för senast! Som ALLTID hur trevligt som helst, varför gör vi det inte oftare? Dax för Irish snart tycker jag!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Magnus!! :-)

    Nu har jag äntligen tagit mig tid att läsa din blogg från början. Det är lite halvlugnt här på jobbet, så jag passar på.
    Du har en skön blogg, jag gillar mycket bilder, du skriver kortfattat och bra. Du ligger nu bland mina favoriter. ;-)
    Grymt roligt med länken till npFix, HAHAHA!! Tråkigt att det skulle sluta så med dem.
    Bra jobbat med maten och träningen, det är alltid bäst att ha ett mål när man börjar, som Egyptenresan. Kör hårt!
    Fasen vad underbart att det är fredag idag! Och en helg framför oss som vi kan fylla med vad vi vill!

    Ha det så bra så länge!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Charlotte :o)
    Känns bra att vara med bland favoriterna ;o)
    Kul att du gillar min lilla blogg ;o)
    Yes.... nu är det fredag.... yippiiieeee ;o)
    ***Kram till dig också***

    SvaraRadera
  6. Hej Babe ;o))) ehhh förlåt vad skriver jag.....
    Hej Lotta menar jag ju förstås ;o)))
    Klart vi måste ha en "Date"... ;o)
    Men inte i vibyspåret va? är så jäkla kallt med snö direkt mot huden ;o)))
    Irish time :o) absolut ;o) vi skulle ju komma ner till er och kolla in bilderna.
    När ska vi komma?

    ***Kram*** ;o)

    SvaraRadera
  7. Nu först, klickade jag på länkarna :-)))

    SvaraRadera
  8. Hej Reine.
    Visst passade dom bra... :o)

    SvaraRadera
  9. Hello Babe!
    Kolla upp när det passar er bra och tjoa till. Alltid redo!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Va kul, kan vi komma över nu? ;o)
    Alltid redo även här ;o)))
    Men vi ska ju komma till er, så det är ju ni som måste säga när ni vill se oss komma inslirande ;o)

    *kram*

    SvaraRadera