onsdag 27 januari 2010

*** Bilbyte ***

Ja då var "NYA" bilen hemma, Bye, Bye RAV4 och Hello V70 :o)

Jag måste ju ha valt tidernas sämsta väder för bil byte :o) Hämtade den nya Volvon och var med och täckte av skyddstäcket den får över sig efter att rekondfirman tagit bort all plast som skyddar lacken under stransporten när den är ny, och sen går dom över den och putsar och fejar både ut och invändigt, (märkligt att det behövs på en ny bil :o) när vi fått av täcket så stog den där så fint och glänste i bilhallen ;o) och dom 3 extra (Bosch Rally 3000) ljusen prydde sin platts i grillen :o)


VOLVO V70 D5

+ 3 st Bosch Rally 3000 i Fronten ;o)

Sen drog jag iväg i snöstormen, och då var den inte så fin längre :o) Nu står den på parkeringen och ser ut som ett "snömonster" ;o) Men jag måste säga att den går riktigt fint, och den "nya" D5 motorn spinner som en katt och vrålar till som ett lejon när man trycker på lite, var ju lite svårt idag med all snö, men kunde ialla fall bitvis känna det enorma bottendrag som finns i denna nya Diesel motor.

Bye, Bye Toyota ;o)
En annan sak som är kanon, är att den är så otroligt tyst i cupe´n, till skillnad från Toyotan (RAV4) som bullrade väldigt mycket, men sen det bästa av allt :o) Diesel värmaren, mumma ;o) bara att ställa in när man ska åka, så är bilen varm då man kommer, riktigt kanon, eller som när jag var och handlade i kväll, då fick värmaren hålla bilen varm tills jag kom ut igen :o) Kan inte bli bättre :o)

Så summa sumarum kommer jag nog inte sakna Toyotan allt för mycket :o)

4 kommentarer:

  1. Tänk bara på att köra bilen lika länge som värmaren går annars får du batteri torsk, fråga mig som har haft diesel värmare i 4 år snart =) // LK freddan

    SvaraRadera
  2. Fint och byta till 2 hjulsdrivet mitt i vintern ;-)) Men visst är den fin...

    SvaraRadera
  3. Ok Fredde, det ska jag tänka på :o)
    Var uppe i Söderhamn nu några dagar, då var värmaren riktigt Nice att ha :o)

    SvaraRadera
  4. Du har rätt Reine, men faktum är att "V70"n går som ett lok, är riktigt imponerad :o)

    SvaraRadera