måndag 4 januari 2010

*** LAPHROAIG QUARTER CASK ***

Det är så himla skönt med semester, Eller vad säger ni andra ;o)
Kan väl inte bara vara jag som har semester :o)


Blev sugen på en liten Whisky så här innan jag tänkte hoppa in i duschen :o)

Gick till Whisky skåpet och sög in intrycket från atmosfären i skåpet och kände efter i smakminnet vad jag skulle vilja prova för liten goding just nu :o)

Valet föll till en LAPHROAIG QUARTER CASK som är en mycket balanserad och välsmakande Whisky, relativt rökig men ändå len i eftersmaken, Så en sådan fick det bli :o)

Hittade också en Video där man beskriver på ett bra sätt hur den får sin aldeles egna smak, (se klippet i inlägget under detta)

LAPHROAIG QUARTER CASK är för mig ett måste att ha i Whiskyskåpet och en av mina absoluta favoriter.

Någon som har någon annan favorit att dela med sig av?

2 kommentarer:

  1. Har också semester :-)
    När det gäller Whisky så håller jag med dig om Islay Whiskyn, specielt de 3 som ligger på rad, Laphroaig, Lagavulin och Ardbeg. Blev inspirerad, och efter att ha nyktrat till kan jag meddela att min knappa favorit bland dessa 3 fortfarande är Lagavulin. Caol Ila är inte så tokig heller visserligen... och..... nä, vatusan, nu blev jag törstig igen. Vi hörs

    SvaraRadera
  2. Ja dom är himla goda, håller med dig :o)
    Men jag väntar nog till efter 12 innan jag provar en igen ;o)

    SvaraRadera