söndag 10 januari 2010

*** BEACH 2010 *** No.1

*Mitt Nya Liv* börjar NU!!!


Jag är relativt impulsiv i min personlighet vad det gäller vanliga saker, bestämmer mig och "handlar" oftast på "två röda", men när det gäller lite större beslut eller projekt går jag och funderar och planerar långt i förväg, t ex renovering av hus & båtar som jag hållit på med en hel del och NU är det dags för mitt *LEVERNE* :o) och då menar jag Hela mitt leverne, *Mat*Dryck*Motion & Träning*

IDAG 2010

Har nu beslutat att fr.o.m. IDAG inleda ***Beach 2010*** :o)

Mitt mål är att gå ner mellan 2-3 kg i veckan, fram till i Mars då vi åker till Egypten och sen fortsätta när jag kommer hem och då med viktnedgången av ca 1 kg i veckan.

Jag vet att man "ska" gå ner sakta, för att bla, bla, bla,.... Men jag har svårt för det, Jag kan inte bara lalla runt och t ex äta mindre kolhydrater och mindre portioner, utan jag måste Shocka kroppen och "framförallt" *Shocka skallen* för att få in ett annat tänk, och få bort suget efter *Beasås*Snacks*Pizza* osv...

Så därför ska jag nu:
1. Äta "Mindre" (småportioner & äta mellanmål)
2. Mindre dryck (1 öl + 1 whisky /helgdag)
3. Röra på mig (minst 1 tim/dag) (sänglatjolajban räknas inte ;o)

Detta gör jag för att må bättre och och slippa "se" "ERROR" i vågdisplayen (gör inte det ännu men ändå ;o) Sen går det inte att komma ifrån att det känns ju bättre att sitta på båtens "Flybridge" och manövrera båten glidande in i Sandhamn om man är lite mera "FIT" än om man inte är det ;o)

BEACH READY 2010 ;o)


Detta kommer bli ett stående ämne för mig att skriva om här på Bloggen, inte "bara" det så klart, men ibland när jag känner för det :o) detta är alltså No.1 och sen kommer No.2 & 7 osv. ;o)

Är det någon annan här som har ideer och funderingar som kan *HJÄLPA* om det här eller annat så skriv gärna ett litet inlägg ;o)

16 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig! Jag hejar på dig! Puss puss

    SvaraRadera
  2. Jag håller med lilla frun! Gillar bilden också haha :D
    Tycker det är skitkul att läsa din och Evas blogg!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma!!! :o)
    Kul att du gillar min lilla blogg, och också kul att du skriver :o)

    SvaraRadera
  4. Att kanske göra....
    1.Ja man kanske skulle hänga på och köra en fettsugning !!!
    Ball blogg båda två men hur har ni tid????
    2.Skaffa mer tid, begära 30 timmars dygn på rätt blankett öhh vart lämnar man in ansökan om det????
    Tips emottages tacksamt!
    :-) /Robban

    SvaraRadera
  5. Tjenare Robban :o)

    Kul att du gillar bloggen.

    Det tar faktiskt inte så lång tid att hålla på.
    Har man väl skapat själva grunden i bloggen, så är det bara att skriva :o) Nästan ialla fall. Ett vanligt inlägg kanske tar 10 min.

    Klart du ska hänga på Beach 2010 :o)

    SvaraRadera
  6. Lena och jag kör steget steget fullt ut. Vit månad med början i morgon...

    SvaraRadera
  7. Ja Reine ni är väldigt duktiga med er "Helvita" månad, men jag skulle förmodligen skaka för mycket då ;o) får räcka med ransoneringen ;o)

    SvaraRadera
  8. Kämpa, kämpa, kämpa....Ring när du behöver pepp.

    SvaraRadera
  9. Hej Maud :o)
    Ja nu är det bara att köra....
    "Ride The Bullit" ;o)

    SvaraRadera
  10. Men vänta lite. En Whisky + en öl om dan på helgerna. Det blir ju 12 Whisky + 12 Öl / månad = 72cl Whisky och 5,4 Liter öl / månad ?!?
    Känns ju bättre att lägga den kvantiteten på de dagar man har förmånen att glida ute till sjöss...

    SvaraRadera
  11. Men Reine....
    Hur räknar du? :o)

    Whisky 8 x 4 = 32 cl
    Öl 8 x 33= 2,64 lit

    Inte alls mycket alltså ;o)
    Och spritransoneringen gäller inte på sjön ;o)

    SvaraRadera
  12. Tror jag räknade så här:
    Fr,Lö,Sö. = 3 dgr helg. = 3W+3Ö x 4 = 12W+12Ö.
    12Ö x 45 cl = 5,5 L
    12W x 6 cl = 72 cl (för du kan ju omöjligt vara så stadig på hand att du kan hälla upp en 4;a)

    SvaraRadera
  13. Hej "Coronet 38" :o)
    Tack för uppmuntran.
    Ja det har gått planenligt hitils.
    Så det är bara att köra vidare ;o)

    SvaraRadera