fredag 29 januari 2010

*** GPS ***

Har nu gjort en premiär tur med nya bilen :o) Det blev till Söderhamn och tillbaka, en premiär tur på 550 km :o) Vädret var ju knappast det bästa men måste ge Volvo en eloge för denna V70 den går som ett lok, och är dessutom bra sug i 175 hkr Dieseln, riktigt skön att köra, men var ändå lite knepigt, när man passerat Gävle, för där är det vara växelvis 2 filigt, och förbannat mycket snö, så när man körde förbi långtradarna såg man verkligen ingenting, men men med nya GPS`n ser man ju ändå att man är på vägen ;o)

SNÖSTORM, inte riktigt så jäkligt nu, men inte långt ifrån ;o)


Jag köpte ut en NAVIGON 4310 max. En riktigt grymt bra GPS, hade en garmin sen tidigare, men den hade nu blivit 4 år, och man kan verkligen säga att utvecklingen gått framåt :o)

Den har en rad nya finesser som inte fanns på min gammla, bl,a Trafikinformation, Avfartvisning, körfälltsvisning, visar också 3 olika allternativ på färdväg, kortast - snabbast - och vackraste, lite kul faktiskt ;o) och man kan även välja mellan 2D & 3D, jag kör på 3D då får man en riktigt bra överblick. Sen ställde jag också in den så den visar den "riktiga" hastigheten.

Så den kan jag varmt rekomendera om någon funderar på att köpa ny GPS.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Den nya bilen ser fin fin ut! Hoppas du trivs bra med den.
    Men vilket jäkla snöoväder det var där i Gävle, det är ju inte klokt! Själv börjar jag tröttna ganska rejält på den här vintern nu. Får stå på tåget var och varannan morgon och vi kommer aldrig fram i tid. Idag var vi nästan en timme sena. Suck!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte :o)
    Mysigt att du skriver igen :o)

    Ja bilen känns riktigt bra, trodde inte jag skulle välja en "vanlig" volvo V70, men när jag provkört den var jag helt såld :o)(och just den här är kanske inte helt vanlig heller :o)

    Ja mellan Gävle & Söderhamn var det riktigt jäkligt, men men, jag lyckades ta mig fram ;o)

    Förstår att det inte är så kul att pendla kommunalt när det bara strular med inställda avgångar o,s,v men det blir snart vår igen, och solen börjar "värma" ;o)
    *kram*

    SvaraRadera