tisdag 19 januari 2010

*** BEACH 2010 *** No.4

Är nu inne på min andra vecka i "Mitt Nya Liv" ;o) och måste säga att det går fortfarande väldigt bra, har inte "Fuskat" på ett enda sätt en endaste gång :o) och det känns jäkligt bra.
Är annars så lätt att göra det, i Söndagskväll t ex, var då så himla sugen på "snacks" i någonform tittade i skåpet och där låg en "HELPÅSE" Chips.... och vad gjorde jag.....

Jo jag tog kontroll över min kropp som ville slita upp påsen och njuta av den salta goda aromatiska smaken och känna munnen tugga de krispiga "smarriga" chipsen. Så det fick bli en morot istället ;o) och den var både god & krispig den också ;o)

Hade min första kontroll vägning i Måndagsmorse, det var sanningens ögonblick, skulle vågen visa mindre eller skulle jag tvärtom ha gått upp i vikt.... tam...tam...tam...ta. och den visade
2,6 kg MINDRE.......... Yippiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;o) Min plan funkar alltså. Äta mindre "normala" portioner, Ut & walka minst 1 timme/dag (blir oftast mer) och sen min ransonering gällande njutningsdrycker.

Jag har ju bestämt att gå ner mellan 2 & 3 kg/vecka, så 2,6 är helt enligt planen ;o) Känns riktigt riktigt bra.

Så nu är det bara att fortsätta "POWER WALKA" & köra vidare ;o)


Men jag hoppas att jag inte ser riktigt lika "Töntig" ut när jag är ute och "Walkar" ;o)

8 kommentarer:

  1. Du är superduktig och ser inte alls töntig ut när du "walkar"! Puss

    SvaraRadera
  2. Tror han hade sett ännu värre ut med ett par stavar i händerna ;-))

    SvaraRadera
  3. Reine nu ska jag snart börja "POWER WALKA" med stavar igen :o) Hänger du på? :o)

    SvaraRadera
  4. You go honey! Fan vad grymt!

    SvaraRadera
  5. Hej Marie ;o)
    Ja det är bara att körapå ;o)))
    *** Ride The Bullit *** ;o)

    SvaraRadera
  6. Härligt brorsan!
    D där fixar ju du:)

    SvaraRadera
  7. Tack Linda :o)
    Ja det går bra, har ju ett mål.
    alltså BEACH 2010 ;o)

    SvaraRadera