torsdag 31 mars 2011

NY GRILL

Inlägget jag skrev i går var ju "inte vidare muntert"... Ber om ursäkt för det!... Men jag var bara tvungen att skriva ur mig lite... Humöret har gått lite upp och ner i dag också... Men försöker hålla näsan över vattnet!...


Nu till något roligare!... ;o)


Har införskaffat en till grill!... :o) Och det roliga är ju att min lilla fru också tyckte det var en super bra idé!... NOT!... ;o) Men men... Jag tyckte vi även behövde ha en gasolgrill... Så nu är den införskaffad och invigdes i kväll!... :o)






Webern av modell kolgrill jag köpte förra året är fortfarande Nr.1 utan minsta tvekan... Supernöjd med den... Men med denna kan man fingrilla Grönsaker... Hallomi & annat kul medan man grillar köttet eller fisken på Webern... Har även tänkt få tag på ett litet stekbord helst i gjutjärn som jag också kan använda på gasolgrillen... Så någon som har ett sådant som ligger och skräpar får gärna höra av sig!... Är också ute efter en gasoltub... Behöver köpa in en sådan till...






Men nu åter till kvällens premiär grillning med nya gasolgrillen!... Allt gick kanon... Började ju förstås med att montera grillen... Allt är ju boxvaror nu för tiden... ;o) Och montaget gick kanon... Måste säga att det var den absolut bästa montageanvisning jag någonsin jobbat efter!... Och det var ju inte direkt 2 skruvar som skulle dras dit!... Men det gick alltså helt kanon!... Jag har ju inte direkt tummen mitt i handen... Men det kan ändå vara struligt när man ska montera ihop skitgrejer... Men detta var som sagt KANON!... :o)






Sen var det ju så dags att börja tillreda själva middagen... Och först så drog jag igång grillen så den fick stå och bränna ur 1 timme medan jag var inne i köket och tillagade hemgjord FETTSNÅL Räksallad... Det blev kanongott!... Verkligen!... Körde skalade räkor i lag... Och hackade crabsticks också dom från burk i lag... 1 burk lätt creme fraiche och sen lite dill... finhackad purjo... vitpeppar och salt...  och så är det bara att röra ihop och låta det stå och gotta till sig en halvtimme... Mumma!... ;o) Till det hela gjorde jag också potatismos...


Och nu till det som skulle ligga på grillen!... Vad var det?....
Tam...Tam...Tam... Taaaaaa.... ;o)






Jo det var något så kullinariskt som falukorv!... ;o) Men såklart av köttig och bra kvalité... Man skär den i relativt tjocka skivor och så penslade jag den med en röra av rapsolja och Chili/Grillkrydda medan den ligger på grillen!... Blev riktigt bra även det!...


Och här är den färdiga middags tallriken!... ;o)






Måste ju också bara nämna att det var första gången i mitt "vuxna liv" som jag stod och grillade utan sällskap av en öl eller whisky!... Eller oftast båda två!... ;o) Och det fantastiska är att det gick hur bra som helst!... ;o) Men när det blir grillning på helgerna så kommer jag unna mig lite fermenterat precis som vanligt!... ;o)






Och som en liten avslutning vill jag bara påminna om att det vore kul om den som har ett gjutjärns stekbord eller/och en gasoltub ligger och skräpar hör av sig så kan vi genomföra en affär!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar