söndag 27 mars 2011

DIET - PIZZA

Ja då har helgen smugit sig förbi och i morgon är det alltså åter måndag igen!... :o) Önskar att jag kunde sätta mig i bilen och fara ut i verkligheten igen i morgon jag också!... Men så är ju inte fallet... Utan jag får lugnt fortsätta min sjukskrivning!... Men men... Ska i alla fall walka ner till gymet och köra ett par timmar!... Så hittar man alltid någon att surra med en stund!... ;o) Helgen har varit fantastiskt mysig!... Umgåtts lite med släkt och vänner... Men också haft jätte jätte mysigt och avslappnat därimellan... I Fredags kväll kom Reine farande spontant och var sugen på en Whisky!... ;o) Och i lördags kom ju Charlotte & Kit med Kian i spetsen och fikade lite... Skrev det i förra inlägget jag vet!... ;o) Sen har ju även bilarna fått en välbehövlig tvättning av mig... Och även en välbehövlig urstädning invändigt av Eva i dag... Så nu skiner dom både ut & invändigt!... Eller gjorde rättare sagt!... För nu har vintern börjat om!... IGEN!... Så den fina rena lacken lär ju inte vara ren så länge till... Förutom min förstås som bara står på parkeringen!... Måste bara skriva lite om middagen vi åt i går!... PIZZA med en massa feta ingredienser... Man riktigt kände hur kalorierna satte sig på kroppen!... NOT!!!... ;o) Vi lagade nämligen egen pizza!... Och gjorde dom också i strl som verkade lagom... Typ 50% i size mot en köpe pizza... Och ingredienserna var så klart otroligt mycket fettsnålare än de man köper från pizza bagarn!... Vi körde modell A´l Tonno!... Med andra ord tonfisk och lök... Under det en hemgjord supergod tomatsås... Och på toppen la vi Mozzarella!... Jäklar vad goda dom blev!... :o) Vid uträkning av energi innehållet så stannade det på 500 kcal som inte är mer än en vanlig fett "snål" vardags middag!... Skit Bra!... En köpe pizza ligger på mellan 1200 & 1500 kcal... Och som toppen på det "braiga" så orkade jag inte ens äta upp min "lilla" pizza... Utan lämnade ungefär 1/5 del... :o) Tamejfan!... Min julskinka har rymt!... Nej nu blev det fel... ;o) Min magsäck har krymt skulle det stå!... ;o) Det är en otroligt positiv upplevelse att efter 4 veckors kämpande bli mätt på 1/3 del av vad man tidigare bökade i sig... Och då utan att ens bli riktigt mätt!... Underbar känsla!... :o) Nej nu kanske man skulle ta och släcka ner så man är pigg i morgon bitti när "Muuuuucklerna" ska få jobba lite Heavy igen!... ;o) Over and Out!... ;o)

1 kommentar: