söndag 20 mars 2011

Middag 2011-03-19

Ja här sitter man kl 11.37 ensam vaken i huset!... ;o) Och resten av familjen sover... Vi hade lite party här hemma igår med lite "goa-gubbar"... Och Tjejer!... som även dom är "goa"... ;o)


Jag har nu precis röjt av huset efter gårdagskvällen... Försökt skruva ihop de möbler och annan lös inredning som föll i bitar i går kväll!...






???... Sant???... Så klart inte... ;o))) Har bara städat och röjt av efter själva partyt... ;o) Men det tar sin lilla stund... För även om vi är "vuxna" och skötsamma så blir det ju ändå mycket att ta hand om med disk/plock och så vidare... Men när man nu har klarat av den biten och avslutat med att dammsuga av huset och även ha vädrat ut mot vår soliga altan så får man en så himla skön känsla i kroppen!... En helt ny mysig och dessutom solig dag!... Härligt!... ;o)


Och för en liten stund sen ringde Charlotte och föreslog att dom skulle komma över en sväng... jätte mysigt... Och så ska vi då också gå ut och barnvagnspromenera lite med Kian i spetsen.. Och jag ska köra barnvagn!... Jätte mysigt även det!... :o)






Här är föresten också några bilder på lagningen av gårdagskvällens middag... :o) Till förrätt åt vi panerad stekt gösfilé på ´rappsolje penslade & ugnsrostade toast med en röra av rårörda lingon uppepå... Har inte ätit den kompositionen tidigare... Men det var väldigt gott... (tyvärr ingen bild på hela toasten)






Och till varmrätt fortsatte vi fisk temat med Saffrans gryta innehållande Torsk... Lax... Musslor... & Räkor... Super gott... Och till det baguetter med lagrad prästost... Mmmmm... Smarrigt!...






Som avslutning i form av dessert åt vi en kladdkaka med ett mjukt choklad täcke och hela hallon överst... Smarrigt!... ;o) (Tyvärr ingen bild)


Här kommer även recptet Reine som jag lovade!... ;o)






Extra smarrigt eftersom jag inte ätit något på 3 veckor!... ;o) Men smyg startade lite i fredags med jättegod paj som syrran bjöd på när vi var där och uppvaktade henne i fredagskväll... :o)


Jag äter ju inte så mycket som tidigare och ska ju så heller inte göra... Men nu ska jag i alla fall äta ett "litet" mål mat om dagen... Och resten påsar som tidigare... Känns som LYX!!!... ;o)


Nej nu är det nog läge att väcka resten av familjen tror jag... ;o)


Over and Out... ;o)

2 kommentarer:

  1. Tack för en härlig kväll! Sååå himla kul!
    Vet inte vad som var godast! Gösen med lingonröran var toppen!!
    Fiskgrytan med bla musslor var smarrig, kändes som västkusten = utmärkt
    Romen som var så god till kakan, skulle jag dock hoppat över, den gjorde mig seg idag ; )
    Kan inte ha berott på att vi var hemma vid 4 tiden ???
    Tack för en kul kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!... ;o)

    Tack själv!... Det var jätte kul och mysigt!...
    Precis som vi brukar ha när vi träffas!... ;o)

    Kul förståss också att ni gillade maten... :o)
    Aha... Så du var lite seg i morse... ;o)
    Kan ju ha varit romen... Eller bubblet... Eller vinet... Eller!... Eller... Eller... ;o)
    Men så mycket drack vi ju inte ändå!... ;o)

    Eva också... ;o) Själv gick jag upp vid 10 hur pigg som helst!... ;o)

    *kram*

    SvaraRadera