torsdag 17 mars 2011

MRT-Röntgen

Ja då var skall-röntgen numer 2 avklarad!...


Sist jag röntga skallen precis innan jul för att jag hade en sådan jäkla huvudvärk efter min baklängesvolt utan skyddsnät så var det ju en annan typ av MRT... tog typ bara 1 minut... Och man låg luftigt och avstressat...







Men när nu min ögonläkare på ackis ville ha plåtar på syn nerverna så gick det ju inte med den enkla MRT´n... Utan nu var det dags att åka in hel och hållen i den där djävulsmaskinen!... Ja den är faktiskt inte rolig... För även om jag nu ändå har gått ner i vikt så blir man ju inte direkt axelsmalare av det!... Så jag får liksom fälla in axlarna nästan som en fågel lägger in vingarna... Och det för att över huvud taget få plats i den där 10 tons cylindern... Jag fungerar nästan som korken i en skumpa pava!... ;o)


Sen tar det ju tidsmässigt inte bara någon minut heller... Utan istället
30-40 min... och att den dessutom låter som en jäkla stenkross gör ju heller inte saken roligare... ;o) Och som en liten krydda på toppen så måste man ju ligga helt stilla... Rent kroppsligt är ju det för mig inget större problem eftersom jag verkligen och utan minsta överdrift knappt får plats i den... Men när dom sen dessutom sätter fast en ställning över huvudet... Britsen åker in och maskinen tjuter till som ett brandlarm och kör igång då får man en lätt smygande och tilltagande panik känsla i kroppen!... ;o)






Men men... Det är ju inte farligt... Det är ju inte farligt... Det är ju inte farligt... Så klart!... ;o)


Den här gången sprutade dom också i mig kontrast vätska... Vilken kick!... Ride the bullet!... Skoja bara... känns ju förstås inte... ;o) Och temperaturen på vätskan hade dom fått till bra... För hade det skiljt några grader ha jag känt det... Tro mig... För det var förbanne mig inte några milliliter dom tryckte i... Utan snarare en deciliter!... Såg sprutan... Och den var fanimig inte liten!... Men det gick ju trots allt bra... ;o)


Så nu är det bara hoppas dom kan se vad fan som är felet!... För jag har sedan länge nu tröttnat på att gå omkring och inte kunna se!!...

Hoppas... Hoppas... Hoppas dom kan fixa till det snarast... Eller åtminstonde "kunna" fixa till det till slut!... Och så klart att det "inte" är något skit som växer och därför har sabbat syn nerven!...


Men men... Den som "lever" får "se"... ;o)


Men annars är allt bra!... ;o)))


Så nu är det bara hoppas att inget stökar till den stundande båtsommaren... Tänk att få sitta på akterdäck och få njuta av livet igen!...






I morse när jag tog mitt vanliga svanhopp upp på vågen så hade jag rört mig nedåt igen!... ;o) Så nu är den totala viktnedgången 10,8 kg...


OCH MER SKA DET BLI!... ;o)


Over and Out...

1 kommentar:

  1. MRT är ingen röntgen. R står för resonans! Och T för tomografi.

    Kan någon klara av röntgenstrålar i t ex 45 minuter?

    SvaraRadera