måndag 28 mars 2011

BEACH 2011 No.5

Japp... Då var det dags för ett litet BEACH 2011 inlägg igen!... :o) Har ju nu sedan 1 vecka lämnat den extrema nutrilett dieten som jag körde konstant i 3 veckor... Och äter numera 1 mål mat/dag... Så länge jag är sjukskriven så väljer jag att äta middag med familjen... Men när ögonen väl rättar till sig så jag kan börja jobba igen så kommer det ju åter bli en hel del luncher med kunder och så klart även middagar... Och då anpassar jag mig mer efter det vilket mål mat jag intar/dag... När man under så lång tid som 2 veckor gått på extrem diet och på ett dygn ätit så lite kcal som man i normala fall stoppar i sig på en vanlig lunch så blir man faktiskt lite korkad!... Och jag menar verkligen det... Man märker att hjärnan som även den behöver näring för att fungera helt enkelt blir slöare... Fungerar ja... Men betydligt slöare... Och när jag hade klarat av 2 av de 3 veckorna så började kroppen balla ur på alla möjliga sätt... Dels magen... Även förståndet... Och vikt nedgången... Allt verkligen "Fuckade Up" på en gång... Vikten slutade att gå ner... Och i skallen så malde tankarna på att jag skulle fortsätta med extrem dieten ytterligare några veckor!... MEN gjorde som jag bestämt från början och började äta igen... Lite förstås... Men ändå mat... Var en underbar känsla föresten!... ;o) Och i början av min första äta mat vecka så fortsatte jag stå helt still i vikt... Men sen började det hända grejer!... Jaja men... MEN UPPÅT!... FAN OCKSÅ!... Men jag hade is i magen... ;o) Och fortsatte äta... Och nu till slut visar vågen nedåt igen!... ;o) Jippieeeeee... ;o) Från min högsta vikt som egentligen var dag 2 då i början så har jag nu totalt gått ner 14.2 Kg!... Fan det är inte illa!... Men ändå bara början!... ;o) Har redan nu vuxit ur de flesta brallorna i garderoben!... ;o) Men väntar med att köpa nytt ett tag till... 14 Kg är ju ändå bara en "liten" bit på vägen!... ;o) Måste ju bara lägga till också att äta rätt saker och rätt mängd är 1 beståndsdel i att hitta formen... Men en annan och väldigt viktig sak är ju också att träna!... Och träna "behöver" ju inte vara så extremt... Man kan ju anpassa det efter sin egen förmåga... Lust... Kroppsliga förutsättningar... Och Ork... Det viktiga är bara ATT man gör något!... I morse t ex så var jag på gymet och körde stenhårt i 1 ½ timme... Och sedan vid 4 tiden var jag ut och körde snabb promenad i 1 timme & 5 minuter... ;o) Det är nästan lite crazy hur sporrad man blir när vågen visar mindre än dagen innan!... ;o) Men ändå viktigare är ju att orka "bosta" humöret och lusten att fortsätta när vikten står still eller till och med ökar tillfälligt!... DET ÄR DEN SVÅRASTE BITEN!... Men det går!... ;o) Nej nu får det räcka med skrift för idag!... ;o) ................................

Over and Out!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar