lördag 11 september 2010

Lördag... Nice ;o)

Jaha... Då var det Lördag igen... ;o) Och denna lördag är jag hemma istället för att vara ute och fara i jobbet... Känns riktigt skönt...


För en månad sedan när jag började jobba efter semester så gapade alla kalender blad tomma... Men nu har det börjat tjockna på ordentligt... När man nu ska hitta ett ledigt datum för någon aktivitet med kunder är jag redan framme i slutet på November... DET ÄR INTE KLOKT... Men jag tycker det skönt... Det värsta jag vet är att känna stress över vad man ska göra... i jobbet alltså... Så när det är fullbokat som nu trivs jag som fisken i vattnet ;o)




Förutom ett antal vanliga trevliga kund arrangemang med info med betoning på Energi-Besparing ska jag även göra några trevliga resor... ;o) Ska bl a använda företagets privat jet ett par svängar till fabriken i Danmark med kunder...






ev, även till Budapest... En nu om en månad... och en i Februari... Ska även flyga ner en sväng till Malaga med kunder... Vi hade tänkt köra en Whisky resa till Skottland men det skulle bli en kostnad på 10.000 :-/pers och det kändes lite väl häftigt... Till Malaga flyger vi för 1.500 :-/pers och boendet kostar 6.500 :- för en vecka... Ruggigt bra ;o) Men vi blir där 5 dagar tror jag... det räcker... Sen blir det ju även Sälen V5 med ett annat gäng... Ska bli kul även det... ;o) V5 är ju annars en himla tråkig vecka när man är gift... För det är ca 70% Damer där uppe då... (vet det av egen erfarenhet efter 7 st v5 resor)... Men det är ju kul för kunderna ;o) För jag håller mig i skinnet.... Det skulle inte gå annars... Är man gift så är man... That´s It...





Var nere en sväng till båtklubben i dag också och hade tänkt börja montera ner akterdäcket... Min Planering var att vara där nere i 2 timmar och sen åka hem och klippa gräset... Och när jag kom ner var ju en del av båtpolarna där... så det blev lite surrande om ditt & datt... ;o) Gick sen ner till Reine och han höll på med olje byte på maskinerna... fortsatte där att surra en stund... sen kom Per med ett par lagom svala pilsner som han hämtat från kölsvinet på sin båt ;o) och så fortsatte vi surra en stund till innan jag tog mig upp på varvet till våran båt igen och skulle precis ställa upp stegen och klättra ombord... Tittade då till på klockan... och då hade mina två timmar redan gått... ;o)





Men det gjorde inget... Jag får helt enkelt fortsätta en annan dag med båten ;o) Så det blev gräsklippning istället ;o) Och just det här med Båt och Båtliv förgylls så så enormt mycket av alla trevliga polare nere i Klubben... Det är aldrig tråkigt att åka ner dit... ;o) Min Farfar (Ingvar) som även han hade båt (en gammal Petterssonare) berättade varmt om livet i båtklubben... Och det är nästan samma nu... På den tiden söp dom till ordentligt istället för att putsa på båtarna... Vi tar ju bara en eller ett par pilsner... ;o) Men det är jäkligt Trevligt ändå ;o)




Nu ska jag studsa in i duschen och spola av mig lite innan jag sätter fyr på grillen för att fräsa på lite Entrecoté... mmmmmm.... Ska bli riktigt smarrigt ;o)



Sitter nu och sippar lite på en Old Pulteney ;o) Riktigt smarrigt även det ;o)



Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Ok förstår att man måste sätta en tidsgräns för "arbetsinsatser" i båtklubben....min man är alltid där heldagar ? ! ?

    SvaraRadera
  2. Ja Lena... Han är alltid där nästan... Man kan nästan tro att han försöker gömma sig ;o)
    Men igår var det nog delvis mitt fel som var där och surrade i två timmar ;o)

    SvaraRadera
  3. Nu var visst Eva inloggad här istället... :o) Men det var alltså inte hon som var nere i klubben utan JAG Magnus ;o)

    SvaraRadera
  4. Känns skönt att vara inloggad som JAG igen ;o) Är ett rent helsike med samma dator och dela den med frun... Allting blir ju så ÖPPET ;o)
    Skoja bara... Det gör inget så... Men ibland skriver vi som varandra :o)

    SvaraRadera