tisdag 7 september 2010

KICK OFF

Jag var ju på KICK OFF med firman här för några veckor sedan och hade några riktigt trevliga dagar i Lettlands huvudstad Riga... ;o)



E´re´KICK OFF Så E´re´ ;o)



Vi visste ju inte innan vad vi skulle göra... Bara att vi skulle vara på kontoret (vid globen) kl 09.00 och ha pass med oss & lätt packning... Så att vi skulle åka utomlands någonstans det visste vi ju... men inte vart ;o)


Så på morgonen begav vi oss till Skavsta... Och väl där delade Chefen ut biljetterna till Riga... ;o) Himla kul faktiskt... Och ett trevligt initiativ att lägga mötet där istället för någonstans i Sverige...


Möte och möte föresten... ;o) Ett kort och enkelt möte under trevliga former med ett par kalla Öl och deras national "BRÄNNVIN" ;o) som dessutom var riktigt gott... I alla fall tyckte jag det ;o) Men jag gillar ju och "å" andra sidan nästan ALL sprit ;o) Men det smakade i alla fall som en blandning mellan Gammel Dansk och Jäger... och jag gillar båda två ;o) Så kombinationen var för mig väldigt lyckad ;o)


Vi bodde i Gamla Stan i Riga som är deras Nöjes Mecka ;o) på ett hotell som hette RIGA ROYAL HOTEL som var ett **** Stjärnigt ställe med bra service och AC på rummen... och det behövdes för det var 30 grader när vi kom ner... Full Högsommar värme ;o)



Själva staden Riga var mestadels himla fin... men det fanns även många ruiner efter kriget... och så många fattiga och lemlästade tiggare som jag såg där har jag nog inte sett någon annan stans... Men i övrigt var Riga en himla trevlig stad...


En annan grej var ju alla de inkasstare som försökte få in oss på de otaliga stripp klubbarna som finns överallt i Riga... och deras standard fras var Hi my friend... Do you like BIG BOOBIES...






Fick den frågan ställd till mig säkert 10 gånger på kvällen... Och sa alltid samma sak... alltså att jag INTE gillade BIG BOOBIES ;o) Ljög som sjutton alltså ;o) ;o) ;o)


Men något som jag inte gillar så är det Sexhandel... Helt ärligt... Är faktiskt VÄLDIGT MYCKET "MOT" DET...


På förmiddagen dag 2 var vi var ju ändå tvugna att vara lite MACHO... Stavar man det så föresten? menar i alla fall "HE MAN" aktiga ;o) Så vi drog i väg och provade lite skjutvapen ;o) Vi sköt både KALASHNIKOV AK47 & GLOCK Pistol... Och det var riktigt kul ;o)





Efter det gick vi sen en sväng på deras basar som är Djävulskt stor och ligger i gammla hangarer som under kriget användes till ZEPPELINARE Men som alltså numera rymmer en enorm mat basar... och en hel del annat förutom mat också för den delen... ;o)


Sen drog vi iväg till flygplattsen... Shoppade lite Whisky och drog hemåt ;o)


Det var faktiskt ett par riktigt trevliga dagar... och BILLIGT... Flyget gick på 320 :-/pers & hotellet på 600 :- /pers så med andra ord var det alltså BILLIGARE än att köra KICK OFFEN I SVERIGE... Kan varmt rekommenderas ;o)

Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Kul med kick off i Riga! Själv var jag på 3-dagars konferens/kick off i Tallinn förra veckan och det var riktigt lyckat. Vi bodde på Tallink Spa & Conference Hotel. Kan varmt rekommendera både staden och hotellet. Underbart med en drink, alkoholfri förstås ;), i handen i bubbelpoolen efter en dags konferens. Tyvärr hade vi rätt så pissigt väder så det blir inte så mycket utforskande av staden. Men jag skulle aboslut kunna åka dit igen och upptäcka mer.

    Hoppas att du mår bra och att ryggen känns något stabilare. Träning måste ju vara jättebra i rätt form för att stärka ryggen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte :o)

    Ja Tallin är också väldigt fint har jag hört...
    Har faktiskt inte varit där... Men får nog prova det jag också :o) även om min drink i så fall förmodligen inte blir alkohol-fri ;o)

    *kram*

    SvaraRadera