lördag 4 september 2010

Återigen Är en TUFF Arbetsvecka Avklarad

Precis som rubriken säger så är jag nu hemma igen efter en Tuff arbetsvecka där jag varit borta 3 nätter... 2 i Gävle med en kväll på Krogen med kunder... & en i Sthlm för att kolla Sverige spöa Ungern i EM-Kvalet... ;o) (Även det med jobbet & Boende på hotell)


Jag är ju ingen direkt Fotbolls-Fantast ;o) Men att se den "Beryktade" ZLATAN på planen var även för mig som "novis" på området riktigt jäkla häftigt.... Vilken otroligt skicklig lirare... Han gick lugnt omkring med sin lite släpiga stil på planen... Men så fort det hände något så var han där och hade "Skapat" DET... Så var det hela tiden... Vi såg ju också väldigt bra eftersom vi satt väldigt nära ;o)... Riktigt Häftigt faktiskt...




Sen for vi upp på Söder en sväng och tog ett par Öl... innan jag knatade hem till Clarion Hotell Stockholm på Söder där jag bodde... Men det var en lugn kväll... Annat var det i Onsdags när jag var ute med kunder i Gävle... ;o) Var först hembjuden till en av mina kunder som är delägare i MACKMYRA... Och anledningen var att vi skulle köra lite Whisky provning ;o) Och det gjorde vi... Han hällde nämligen inte upp så speciellt små Whisky... Utan tvärtom Otroligt STORA... ;o) Först drack vi en Sherry-Fats lagrad MACKMYRA.... MMMmmmmmm.... Fan dom kan ju göra Whisky trots allt... ;o) För den var verkligen DJÄVULSKT GOOOOD....... ;o) Sen drack vi en mörk rom... Och som avslutning bjöd han på en Lagavulin Distillers Edition från 1991... Och den var nästan lika god som min från 1994 ;o) Skillnaden är att min är lite rökigare... men den var ändå väldigt god....


Sen for vi ut på krogen och åt och tog någon mer pilsner... innan vi avslutade på Karaokebaren "BILAGAN" Kan bara säga en sak... Vilket jäkla ställe... ;o) Dom människorna man ser där ser man inte på andra ställen ;o) Man ser dom faktiskt inte över huvud taget ;o) Men en sak kan jag säga... Fy Fan va kul det är där... ;o) Allt ifrån Gäng anslutna HOJ Åkare...



(Törs inte skriva namnet ;o) Till någon enstaka "Vanlig" Svensson... Och sen alla de sorter därimellan ;o) Och en sak har alla gemensamt... Alla Vill HA KUL... Visst är det ett stökigt ställe... Men vågar man bara stå upp och bli frontad av Ställets "näst" största snubbe som JAG nu tordes... (en kille med väst & emblem på ryggen ;o) Så är det lugnt.. Då blir man ACCEPTERAD ;o) Och ATT det var så visste jag... Var precis samma sak sist jag var där... Men då bjöd till och med "Presidenten" på Pilsner ;o)


Jag har precis börjat jobba igen efter semestern... Men man är redan inne i svängen igen så hårt så att man knappt kan tro man har haft någon semester... ;o)


Håller nu på att planera in resten av hösten förfullt med aktiviteter... Och här i Fredags satt jag och skulle hitta ett datum för en aktivtet tillsammans med min kollega Elisabeth på Gustavsberg... Och vi hamnade framme i November innan vi hittade ett som passade... Då är man nästan för mycket bokad... ;o) Men men... Tiden går ju fort när man vet vad man ska göra ;o)


Måste också nämna så här på slutet att min rygg är SÅÅÅÅÅÅ Himla mycket bättre.... Visst jag känner av den hela tiden... Men min träning med minst 1,5 timme stavgång/Dag med efterföljande gympa övningar i form av Situps och inte minst "HUNDEN" har gjort nytta... Jag fick nästan panik när ryggen började paja ihop igen... Men nu känns det som sagt MYCKET BÄTTRE.... KANON...KANON...KANON...


I dag t ex på eftermiddagen när jag kommit hem blev det 1 timme & 40 minuter rask promenad... Så jäkla skönt...


Nej nu är det HÖG tid för lite middags fixning ;o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar