onsdag 26 maj 2010

Vakt - Natt i Frösundavikens - Båtklubb

Vi har ju vår båt ligger i Frösundavikens Båtklubb, och det tror jag är den bästa båtklubb som går att hitta på den här sidan YUKONFLODEN ;o)



Vy från vändplanen ut över Kalmarviken i Soluppgång


Och för er som tror att jag överdriver nu "igen" ;o) Så gör jag faktiskt inte det. Det är en samling jäkligt trevliga och hjälpsamma människor, och vi alla delar ju ett riktigt "Stort" gemensamt intresse... Nämligen våra Båtar...


Spegelblankt i Soluppgången men bara +8 grader - Burrr :o)


Vi är ju precis som alla Båtklubbar ett väldigt stöldbegärligt mål för "Båttjuvar" därför vaktar vi varje natt och ser till att vi får ha våra kära båtar ifred. Och det lyckas vi jäkligt bra med faktiskt. Man nästan går där och hoppas att det ska komma någon och försöka så man får använda musklerna lite och banka på dom ;o) (men inte nu med ryggskadan förstås :o)


Mera Soluppgång :o)


Och just att hoppas att det ska komma en båttjuv är det inte bara jag som gör vet jag ;o) Så säger många i klubben :o) Båtarna betyder så mycket för oss, så om någon skulle försöka skulle dom knappt klara sig därifrån på egna ben tror jag ;o)

Så himla mysigt helt tyst förutom fåglarnas morgonkvitter :o)



Här ligger vår Zamba kvar på land... Men har fått lov att acceptera det och ser nu istället fram mot att få ägna Sommaren - Hösten - Vintern & Nästa Vår åt att ha henne Jätte...Jätte Fin till nästa säsong :o)


Zamba (Coronet 32 Deepsea) i Morgon ljus



Samma morgon ljus även här :o)

Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Nu förstår jag att du har fått "ont" i ryggen ;-)
    Men man kan ju alltid köpa mindre båt !?


    Nu skärps reglerna för sjöfylleri
    2010-04-29, kl. 07:00

    Från och med 1 juni införs en nedre promillegräns på 0,2 promille till sjöss. Regeln gäller alla båtar som kan framföras i minst 15 knop eller har ett skrov som är minst tio meter.

    SvaraRadera
  2. Tja ba Hasse.... :o)
    Ja precis... Tänkte byta ner mig lite i båt strl nu ;o) 14,9 knop & 9,99 m måste ju räcka ;o)))

    SvaraRadera