lördag 1 maj 2010

*** SHAKTI-MATTA ***

Nu ligger man här på rygg i sängen med benen högt igen... Yippiiieeeee....
Or Not.... :o)


Nej det är så klart "inte" kul... även om humöret är relativt positivt och jag ändå måste smila lite ;o))) Inte för att detta är kul, utan för att man inte kan deppa hela tiden ;o)))


Igår var vi nere i båtklubben för att i alla fall "Täcka av" båten... inte för att jag kan göra något mer med henne, men så att Lasse-Båtmeck kommer åt att återmontera de nyrenoverade dreven.


Jag hade fått "SVÄRA ED" inför Eva på att inte hjälpa till, och bara låta Eva & Tommy sköta avtäckningen. Det var inte enkelt kan jag säga :o) Men dom skötte det så himla bra, utan min inblandning... Måste ge dom en stor "ELOGE"

Det är högt när man står däruppe & tittar... Tro mig ;o)


Det är nämligen inte så himla spännande att stå uppe på Flybridge 5 m upp ovanför marken och ballansera och samtidigt skruva isär täckställningen... Men det gjorde dom "Med Bravur"


Själv var jag som sagt på marken och försökte komma med små glada tillrop och råd. :o)



När jag gick där nere och tittade när dom jobbade där uppe, var jag också hela tiden beredd att "agera" falldämpare om någon av dom (Gudförbjude) (Jag är ju inte ett spår religiös-men ändå ;o) hade tappat ballansen och kommit nedfarande, jag hade ju om inte annat kunnat aggera sackosäck ;o)... Men nu gick allt otroligt bra.


Visst ser piggarna sköna ut!!! ;o)))


Jag kände när vi var där nere att jag blev väldigt trött i ryggen av att stå bara, så när vi kom hem på eftermiddagen provade jag SHAKTI-MATTAN för att mjuka upp ryggmusklerna lite. låg på den ungefär en timme som jag brukar göra, och hoppade sen in i en skön dusch. Men sen fick jag otroligt ont i ryggen. Ont som fan i själva ryggraden "IGEN" Jag tror att ryggmusklerna som annars krampar konstant för att skydda skadan i ryggraden, nu blev så avslappnade att dom helt enkelt inte klarade av att göra det längre.


Totalt är det 6.210 st Små-Piggar som tränger sig in i Ryggen samtidigt ;o)))


Så SHAKTI-MATTA blir det inte mer nu på ett bra tag.................


Idag är det 1:a sjösättningen nere i klubben, och jag skulle igentligen varit där nere och kommit med glada tillrop :o) och dessutom plåtat en Flipper 700 inför försäljning med SÄKERBÅT-FÖRMEDLING ;o))) Men jag ringde ägaren nu i morse och fick helt enkelt tacka nej p,g,a min rygg. Bittert... men så är det... Jag ska hjälpa honom med försäljningen längre fram om han nu inte lyckas sälja den själv.


Här är ett exempel på en "MINDRE" lyckad sjösättning ;o)))



Over And Out ;o)


2 kommentarer:

  1. Kul att någon tjänar pengar på att sprida film på sin egen sjösättning.... eller varför lägger man annars upp den för offentlig åskådan... ?

    SvaraRadera
  2. Ja man kan ju kanske undra...
    Men för min del tycker jag det var som att se en skräckfilm... Gjorde ont i själen...
    Och att "jag" lade upp den här, var för att jag anser den sevärd och att det ger en tankeställare, och därav kanske rädda en eller annan båt. :o)

    SvaraRadera