måndag 24 maj 2010

*** Limousine - Jakt ***

Min son Tommy går ut 9:an nu i vår och slutar då alltså grundskolan, och om ett par veckor nu ska dom gå på Avslutnings Bal för att fira det hela... Ja fira blir det nog ;o)


Jag har ju funderat lite hit & dit om jag skulle försöka få tag på någon "COOL" Ridé att köra dit honom med. När Cathrine tog studenten låna jag en Corvette, som jag hämtade henne med, Det var ju lite ballt och mullrade rejält ;o) Den hade jag nog kunnat komma över nu också,
eller någon annan kärra.


Men han ville istället åka tillsammans med "Polarna" :o)
(Jag som ville glida Jänkebil ;o)


Det är ju kanske inte en så dum idé... Dom kommer ju att splittras upp till olika gymnasium nu runt om, Så då kan det ju vara kul att äntra balen tillsammans för en sista gång...



Men då tänkte han inte på Hästskjuts, Lastbilsflak eller liknande transport... Utan så klart "LIMO" ;o)


Ja, det kan ju vara ballt förståss... (Tänk om man fått åka det när man slutade plugget ;o)





Jag började kolla runt på nätet sökandes efter LIMOUSINE Företag... Och det finns ju ett gäng, inte jätte många men finns i alla fall 5-6 stycken i Sthlm. Jag mailade dom vart och ett och begärde in priser för vad det skulle kosta att köra runt grabbgänget i 45 min i Bålsta och sen släppa av dom på Aronsborg Konferans anläggning där Balen går av stapeln den 5/6.


Jag hade väl inte trott att det direkt skulle vara gratis med Limo, men FY FAN va "pröjs" dom skulle ha... Fick in priser på mellan 5000 :- & 7.500 :- Det är ju "förfan" skrämmande.....

Om man tar den dyraste så blir det ju en Tusenlapp var för grabbarna... SJUKT...


Så då slogs den ideén i KRAS.......


Men jag gav inte upp för det ;o) (Brukar ju inte ge upp så lätt om jag bestämt mig ;o)


Så jag checkade lite mer utanför Sthlm, och hittade då LIMO - UPPSALA
Kanon Bra....


Dom är dessutom bra att ha att göra med... Snabba svar och så vidare (bokar ju inte limo varje dag ;o) Men sen är det också priset.... Istället för 7.500 :- (den dyraste jag vet, men ändå ;o) Så kostar den nu istället 3.000 :- vilket med lite Skumpa (pomac) och grejer ger en totalkostnad på
400 :-/person istället.... En hel del Bättre alltså ;o)





Så nu är den bokad och klar, och Tommy har grönt med 7 polare till. Det blir säkert riktigt kul för dom att Glida omkring lite i LIMO... Inget man gör varje dag direkt ;o)


Nu gäller det bara att ingen hoppar av... Men det var precis vad som hände idag... En av hans polare hade inte förankrat idéen hemma, och fick avslag när han berättade om det.... Vem drabbar det.... Jo mig så klart :o) (priset man får betala för att fixa ;o)


Men nu var det i alla fall så att den tomma plattsen fylldes upp på 2 röda sekunder av en annan av hans polare. Så nu är det full Limo igen...



*** LINCOLN TOWN CAR ***

SUPER STRETCH LIMOUSINE

Den här kärran är det ;o)



Ska bli riktigt kul att se dom allihopa samlas här hos oss, uppklädda till "Tårna" för att glida iväg i sin Limousine till Balen ;o)


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Va häftigt! Va gullig du är som kollar upp det hela till killarna! De måste ju vara så nöjda nu! :D

    Ha det bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte :o)

    Ja det var ett jäkla jagande för att få tag på Limo... men till slut så ;o)

    Ha det så bra du också :o)

    *kram*

    SvaraRadera