söndag 9 maj 2010

*** SÖNDAGS EFTERMIDDAG ***

Så sitter man här ensam och försöker få tiden att gå :(
Men men... så farligt är det inte egentligen.. Humöret är betydligt bättre än så ;o)))

Har varit singel nu över helgen, så damerna har ju kommit och gått....

Nejdå... Så är det inte alls ;o)))

Mycket motsägelsefullt skrivet här nu på några rader ;o)))


Men helgen har varit lugn och skön, och Tommy och jag har ätit gott & haft det bra.
Och i Fredags kväll kom Reine (en kamrat) farande på cykel och drack en Whisky :o)
Han var singel över helgen även han. :o)


Sen i Lördags tog jag mig ner en sväng till Båtklubben, för att komma med lite glada tillrop till alla båtbpolare som håller på med det sista putset och fixandet innan sjösättningen som är kommande Lördag... och då slås man ju av den Mörka, Tråkiga, Deprimerande SANNINGEN...
Vi kommer inte Kunna lägga i Båten i år........... FAN...FAN...FAN...


När jag sitter och helt avslappnat och funderar på "Någonting" kan vara precis vad som helst, så kommer tankarna farande, vi "kanske" kan lägga i båten i alla fall... Jag *kanske* blir bra i ryggen snart... Det kanske "går"... Det kanske...kanske...kanske....


Vet inte riktigt vad det är som får mig att tänka som jag gör... Jag förblindar mitt "eget" förnuft med hjälp av min "egen" vilja... Men så är jag som person.. JAG KAN ALLT...OCH DÅ MENAR JAG ALLT... OCH INTE BARA ALLT... UTAN PRECIS ALLTING... ;o) Men det är väl också det som gör att man kastar sig över saker som man om, man tänkte efter lite, kanske skulle låta bli ;o)


Men nu under rådande ryggproblem så får jag helt enkelt inse att "HON" våran Zamba inte SKA i vattnet i år... För om jag skulle acceptera båtpolarnas erbjudande att fixa sjösättningen åt mig, så "jag kan greja med henne i sjön SEN när jag är bättre" så skulle jag inte kunna låta bli att vara där nere... även om kroppen skriker "SLUTA OCH ÅK HEM OCH LÄGG DIG"jäkla skadad är jag faktiskt... egentligen helt jävla rubbad på det sättet.... men det måste ju ändå vara positivt att JAG ändå inser det själv ;o)


De nya möblerna till Akter - Däcket





Vi var och köpte en ny möbelgrupp till henne förrut (eller var ju egentligen 2 st). som kommer passa väldigt bra på akterdäcket... nu blir det ju till nästa år... men sak samma, bra kommer det i alla fall att bli... :o)
Sen håller jag nu på och planerar inför allt annat som ska göras innan "nästa" vår... och det är ju en hel del nytt som ska monteras... det jag håller på och planerar i huvet nu, är hur jag sen ska konstruera och bygga den nya badbryggan i Rostfritt som också ska vara TEAK belagd... Finns ingen färdig att köpa... eller det gör det förstås, men jag vill ju bygga den "SJÄLV" ;o) Har också kommit på att jag kanske ska bygga badbryggan i aluminium i stället för att spara vikt, då den nya kommer vara bra mycket större än vad den nuvarande är.

Inte våran Deepsea eller badbrygga men det kan bli något sådant fast lite större ;o)


Någon som har någon erfarenheter av Badbryggor i Aluminium ?
Skriv gärna lite inputs i så fall.


Over and Out ;o)

1 kommentar:

  1. de är min badbrygga som ja byggt själv?????axelssonsrostfria.se mvh thord axelsson

    SvaraRadera