måndag 17 maj 2010

*** MAGNETRÖNTGEN ***

Då var MRT´n fixad.
Var iväg och gjord den i dag.

Var där i Väldigt god tid, typ 35 min innan. Men fick nästan komma in på en gång.
Kanon :o)

Hade ju också fyllt i formuläret som man skulle göra, ang tidigare skador, sjukdomar o.s.v.
Och hade ju svarat NEJ på allt utom om jag har metallspån i ögonen.
För där var jag tvungen att svara JA, och anledningen är ju att jag längre tillbaks jobbade som Röris (Rörmontör) Eller kanske t.o.m heter Rör-Tekniker nu för tiden :o)


Men hur som helst så fick jag ett antal gånger metall spån i ögonen när man kapade stålrör med rondell. Det är ju inte så jäkla svårt att undvika, är ju bara att ha skyddsglasögon, för det SKA man ju ha... Men det var inte alltid man tog sig tid att leta fram dom, och då fick man helt enkelt åka till sjukhuset och "Skrapa" bort metall flisor i bland när man haft otur.
Och nu visade det sig att det var farligt att lägga sig i MRT´n om man hade det, man kan tydligen skada ögonen då, så jag fick först lov att röntga ögonen i en vanlig röntgen. Men som tur var hade jag inga metallspån kvar, så det var bara att köra :o)



Fick ju lägga mig på brits som hon sen körde in i Röntgenmaskinen, och kan ju säga en sak... En jäkla tur att man inte lider av Cell - Skräck :o) För FY FAN va trångt det var :o)





Jag är ju kanske inte världens Axel - Smalaste man, och det var som att förlösas på nytt, fast tvärtom :o))) Låg där sen och lyssnade på Lugna - Favoriter i ca 30 min medans Magnetröntgen maskinen dunkade på och plåtade mitt inre :o)


Jag måste ha försatt mig i någon form av trans för jag somande nästan, trots det riktigt höga Oljudet... Himla lustigt faktiskt...


Sen tystnade den och det uppstod nästan som ett "Slurp" ljud när britsen började röra sig ut igen och jag förstås på den, glida ut och få Födas i friheten igen ;o)



Så nu är det bara att vänta och se vad dom säger... men ännu har dom inte ringt, så någon cancer i ryggen ska det väl ändå inte kunna vara :o)


Är lovad svar inom 10 dagar. Men ska försöka påskynda det så mycket jag kan om några dagar. :o) Ringa och stöta på lite... Hade jag inte gjort det från början hade jag ju fått vänta på den här dagen ytterligare 4 - 6 veckor... Så ringa och smöra lite hjälper faktiskt ;o)



Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar