söndag 26 december 2010

Vinter Båt & Whisky i PET

Sol... Solo... Strålande Sol...


####Not!####


Vinter... Vinter... Rungande Vinter... YES!!!.... Det är precis vad det är!!!... ;o)
Det är förbanne mig en riktigt, riktigt rungande bister vinter... Och när temperaturen steg från de 20-25 minus som den legat på nu ett bra tag, till de 5-6 minus där tempen håller sig nu så så började det ju naturligtvis att snöa igen! ... Och det är ju trevligt för alla mindre barn!... Eller rättare sagt... Dom har ju förfan redan snö att åka pulka och liknande på så att det både räcker och blir över.............................. ELLER???

De e´mycké Nu´!!!



;o) ;o) ;o)

Men så där känner faktiskt inte jag... Låt det snöa!... Vinter är mysigt om snön ger en varm och ombonad känsla över naturen och livet... Och så även över båtklubben... ;o)


Och det är BARA mysigt & trevligt!... ;o)


Var ju ner nu en sväng i klubben och skottade av det sista som kommit... Våra båtkompisar Reine & Lena tog den förra snön som låg på Zamba för några dagar sedan då jag själv låg deckad i feber... Djupt tacksam!... Och nu körde jag som sagt av det sista som kom... Och självklart även på eran båt Reine... ;o) Så nu är även den snöfri igen!...











När jag kom hem nu så hällde jag upp en liten julklapp i glaset!... Men utan snören!... ;o)


Jag pratar så klart om en Whisky... ;o) Fick en kul liten sak av Hasse & Cathrine i julklapp... En Whisky i PET flaska!... Dessutom med 1 kronas pant symbol på baksidan... ;o)






Lite kul... Och den smakar inte ens ILLA!... ;o) Tvärtom... Riktigt rund och fyllig i smaken... Namnet den bär är Latitude 55... Klart drickbar!... Primärt för dom oinvigda i Whiskyns tumlande värld... Men fullt acceptabel även om man anser sig vara lite "snobbig" bland Whisky pavorna!... ;o)


Nej nu ska jag studsa in i duschen och sen laga i ordning lite "Pasta Carbonara" till middag!... Ska bli gott och omväxlande som ett litet avbrott till julmaten!... ;o)


Over and Out... ;o)

2 kommentarer:

  1. Latitud....? Nu är du ju nere i djupaste Skånetrakten....E d bra ?.....

    SvaraRadera
  2. Japp... Jätte bra :o)
    Den var faktiskt helt OK.

    SvaraRadera