torsdag 9 december 2010

Kundservice & Klagomålshantering

Hej igen Kära läsare! ;o)


I kväll ska jag prata om positivt tänkande!... ;o) För idag satt jag på en heldags kurs som jag verkligen INTE såg framemot!... Nu blev det dubbelt budskap i den meningen... Men det var med flit... ;o)


För jag var verkligen INTE sugen på att sitta och lyssna på någon "Över entusiastisk" säljtränare idag... Och anledningen är att jag känner mig väldigt utarbetad och trött efter en väldigt slitsam höst med "Många" nätter på hotel och ett "Väldigt" högt tempo... och inte bara väldigt utan en mer korrekt beskrivning är nog att kalla det "Djävulskt Tempo" Och det tar ut sin rätt till slut... Och där är... Eller rättare sagt "VAR" jag ända tills i morse...


Men nu känns det helt annorlunda... Fy Fan va skönt!... ;o) Och nu är jag inte sarkastisk utan helt ärlig... John på JR-Utveckling (se länk) som hade hand om oss idag och var våran coach fick i alla fall mig att lyfta rejält... Och det känns riktigt kul... Känner mig nästan religiös.. Dom som känner mig vet att jag i princip är "Hedning"... ;o) Men frasen nästan religiös beskriver på ett väldigt bra sätt hur jag känner... ;o)







Jag tror att det delvis beror på att John har ett väldigt jordnära och öppet sätt att leda oss fram till ett mentalt litet uppvaknande... ;o) Och inte minst genom att utesluta alla jäkla "coola" amerikanska oöversatta floskler som t ex Mind thinking... Team buildning... Goal-Hunting och allt annat fjant man hört på så många kurser tidigare... Är inte 100 på min stavning nu men det får ni ha överenseende med... ;o) Bara ni "Hajar" innebörden...


Dagen har ju innefattat en hel del olika moment som vi diskuterat fram tillsammans med kursledaren inom just kundservice & klagomålshantering... mycket bra grejer som jag inte kan återge här p,g,a utrymmes och just nu för stunden även lite tidsbrist... Men vill ändå ta upp en liten övning som han gav oss som han kallade för 7 Dagars Mental Diet... När man bara hör själva titeln på det hela så låter det ju lite halvskumt minst sagt... ;o) Men det är något så enkelt som att under 7 dagar eller rättare sagt 7 dygn för oss som även jobbar mycket natt med kunderna helt enkelt mentalt bestämmer sig för att INTE DÖMA,(någon eller något)... INTE KLAGA/GNÄLLA... INTE SKVALLRA/PRATA SKIT... INTE KRITISERA... Under denna period... Och gör man ett misstag så får man börja om... Men andra ord 7 nya dygn... ;o)


Och faktum är att jag verkligen tror på det... Man tvingar helt enkelt sig själv och "skallen" att bli mer positiv... Säkrast är tydligen att nå ett varaktigt resultat om man håller ut i 21 sammanhängande dygn... Så det är mitt mål... Och föresten mer än ett mål... Jag SKA helt enkelt bara göra det...






Jag är inte mer "Superman" än någon annan... Så jag kan förmodligen behöva börja om någon gång... Men jag SKA klara det... Och jag brukar klara av det jag bestämt mig för!... JAAAA... JAG SKA lyckas "även" med min viktnedgång... ;o)






Hoppas det är ok för dig John att jag skriver om dig och din utbildning på min "lilla" blogg... ;o) För det är ju ändå i en mycket positiv anda!... Annars får du "hojta till" så plockar jag bort avslöjande detaljer... :o)


Vore kul med lite reflektioner över vad jag skrivit här från er som läser... även från dig John... :o)


Nej nu börjar det bli läge att lägga omkull "lilla" kroppen och vila lite inför morgondagens JUL-Fest med 50 kunder i Enköping... så man är pigg... Rask... POSITIV & orkar med kvällen!... ;o)






Over and Out ;o)

6 kommentarer:

  1. Härligt att läsa Magnus!
    Utbytet var ömsesidigt , möjligheten att få ta del av den energi och och engagemang ni bjöd på igår, är en av de stora anledningarna till att bara älskar det jag gör.

    Tack, och jag ser fram emot att träffar er igen
    //John

    SvaraRadera
  2. Hej John. :o)
    Ja det var en himla bra kurs.
    Ses igen sen på fortsättningen.
    mvh:Magnus

    SvaraRadera
  3. Tjena Magnus... vad säger man WOW!!!! fy fan vilket jobb du har gjort och ett MEGA grattis till det, såg bilderna på dig..
    Jag sitter och bara får gås hud... du är och bör vara en stor inspirationskälla till många.
    sköt om dig och ha en kanon dag
    //John

    SvaraRadera
  4. Hallå John... :o)

    Äsch... Det var väl inget... ;o)
    Ok... var väl lite jobb... Men har man
    bestämt sig så har man... :o)
    Ha det jätte bra du också!...

    mvh:Magnus

    SvaraRadera
  5. Men ändå... Bra jobbat ;)

    Jag fick rådat av en god vän att Citera din text till min hemsida ( http://www.jrutveckling.wordpress.com ) eftersom att du skriver på ett så "äkta" sätt... hur ställer du dig till det
    //john

    SvaraRadera
  6. Tack!... :o)

    Ja det är helt ok som jag även skrev på din sida... :o) Bara kul!... :o)

    //Magnus

    SvaraRadera