lördag 11 december 2010

Lördag 2010-12-11

Ja då var nu tillslut arbets veckan över... Jäklar vad skönt! ;o)


Kom hem här för en stund sedan efter att ha haft kundarrangemang även på fredags kvällen... Denna gång i Enköping... Det var en himla trevlig tillställning med ca 60 kunder... Och alla var betydligt gladare än bilden här visar... Vi körde arga leken när bilden togs... ;o)






Efter julmat och mycket pratande och surrande i glada vänners lag, så for jag och några till vidare ner på "stan"... Enköpings centrum alltså... ;o) Där vi parkerade oss på Corner som är puben i Hotel Astorias källarplan... En trevlig liten pub i klassisk pub stil som denna kväll rymde relativt mycket folk i samma ålder som oss... Med andra ord inte så mycket packade 20 åringar som tror sig vara världsmästare i ölhävning... ;o) Utan en skara folk mellan 30-50 år...






Det är lite extra kul att någon gång ibland gå ut i Enköping eftersom jag själv är uppvuxen där... Och som regel stöter man alltid ihop med någon gammal bekant... Himla kul faktiskt...


Sen i morse satt jag och åt en lång och skön frukost på en relativt folktom frukostbuffé... Riktigt skönt... Framförallt att kunna sitta där och njuta av lite ägg & bacon och samtidigt bläddra lite i DN utan att känna den stress som man på vardagarna ofta känner därför att man redan när man kliver upp börjar förbereda sig för kommande kundbesök... Så därför var det extra Nice... ;o)


Sen satte jag mig i bilen för att köra hemåt.. Och upptäckte då den stora skillnaden i utomhus temperaturen... Gisses... Igår kväll var det faktiskt hela -15 grader... Och nu bara -4...






Tyvärr så innebar ju det även ett väldigt grått och tråkigt väder som bilden här visar...






Men vad gör ju det när man med sig själv tecknat ett avtal gällande POSITIVISM... ;o) Alltså att inte låta några negativa tankar förpesta sinnes stämningen... ;o)


Väl hemma sen så fixade jag lite med en granris-girlang som jag inköpte på hemvägen och satte upp på altanens räcke, och som nu sitter och lyser fint där ute i vinter kvällen... Jätte fint blev det... ;o)






Nej nu börjar det bli läge att byta om och gå över till Reine & Lena på en vad jag är 100% säker på blir en väldigt trevlig kväll med både god mat & dryck... Och inte minst mycket & trevligt pratande!... ;o)






Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar