onsdag 29 december 2010

Onsdag kväll

Är nu hemma igen efter att ha varit över till "One Buying" en sväng på lite mellandags shopping...






Det blev lite av varje... Både lite kläder och så förståss även det primära med trippen!... Nämligen nyårs fyrverkeriet!... Kunde ju inte riktigt stävja mig... Man blir som en liten skolpojke när man står där och ska välja vad man ska ha!... ;o) Hade ju kollat och jämfört lite innan i den "packe" med reklamblad gällande fyrverkerier som fyllt brevlådan dom senaste dagarna... Och i princip redan bestämt mig i förväg...






Sen så råkade det ju bli lite till förståss!... ;o) Så totalt blev den en bomblåda... En sådandär i trä och i modell "STOR"... Och sen ett par halvstora andra också... Vet inte riktigt vad det är... Men för mig får fyrverkeri kosta lite pengar!... ;o)


Har alltid gillat att panga & smälla!... ;o) Och det enda sedan jag var liten... Förr så var det ju smällare man sköt... Har minnen från 6 årsåldern när man sköt själv... utan övervakning!... Det var ju lite annorlunda på den tiden...






Sen från 7-8 år någonstans så sköt man ju kina-puffar... ;o) Och det var relativt bra drag i dom... har för mig att det då var 1 gram krut i varje... Och det smällde bra... ;o)


Nu för tiden så är ju rena smällare förbjudna... Och det kanske är bra... men pangsattserna är ju inte så ofarliga dom heller... Men Tommy får i alla fall med sig en sådan på nyår...






Han kommer nämligen inte fira hemma... Utan vara hos sin polare Henke som flyttat till Solna... Och hans familj är jätte goa & trevliga så han får det garanterat bra han också... :o)


Samtidigt som jag skriver här sitter jag och smuttar på en av mina absoluta "Favorit" Whisky´s...






Nämligen en Laphroiag Quarter Cask... Mumma så god den är... Men en nackdel är ju att man inte får kyssa frun på ett tag... Eftersom hon verkligen inte gillar den Kär-Rökiga lukten som sitter kvar ett bra tag efteråt... Men då får det vara så... Så småningom släpper ju ändå doften!... ;o)


Over and Out... ;o)

2 kommentarer:

  1. Skulle nog övervägt ditt beslut lite..grann... Så länge man får kyssa frun, så tror jag att Whiskyn får backa lite, om det står mellan dom tingen/aktiviteterna... ;-) Men å andra sidan har jag aldrig druckit en Laphroaig QC....

    SvaraRadera
  2. Ja men vi hånglar så mycket här hemma, så ett 30 min brejk kan behövas ibland!... ;o)

    Och Quarter Casken är riktigt GOD!... :o)

    SvaraRadera