tisdag 7 december 2010

Misslyckad Middag

Jaha... Då är det tisdag kväll och middagen är precis färdigäten... Undanplockad... o,s,v... Jag lagar mycket middag när jag är hemma och inte reser i jobbet... Det beror till stor del på att jag tycker det är kul att sätta samman en massa ingredienser och kryddor och sen få slut resultatet i form av en välsmakande och ofta nyttig & mysig middag med familjen...






Men i kväll gick det fullständigt åt helvete....


Skulle köra ihop en vanlig traditionell köttfärssås med pasta dé lá Mag´nus... Den brukar bli väldigt bra... Duttar ofta i en skvätt "rött" som får puttra med och avge sin arom... Men denna gång hade vi ingen öppnad rödvinare på bänken... Däremot en skvätt vitt Chardonnay... Så den åkte i... Men det var ett general FEL....


Chardonnay druvans smak fullständigt förstörde smaken... och den gick fanimig inte att få bort heller... Kryddade på som FAN rent ut sagt för att mildra den... Och det lyckades jag med... Men enligt min smak så lyckades jag inte tillräckligt mycket...






Eva & Tommy tyckte det var gott... Men inte jag... Men jag smakade ju när druvan fortfarande hade stark påverkan på smaken innan min panik kryddning... Och jag kunde fortfarande känna den i det färdiga resultatet...


Så passa er för att piffa till en god kötträtt med Chardonnay vin!!!.......... ;o)


JAG SKA I ALLA FALL ALDRIG GÖRA DET IGEN!!!...


Nej nu får jag sluta sura och bänka mig tillsammans med frun i TV rummet och kolla på Äntligen Hemma... ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar