måndag 20 december 2010

Rädsla!

Ja denna rubrik kanske inte låter som "JAG"... Men Nu är det ändå så att jag känner en relativt stark oro åtminstonde...






Jag har ju sen 3 veckor tillbaka efter min halkvurpa gått omkring och haft ständig huvudvärk i varierande smärtskala... Och när man hostar till eller nyser så känns det förbanne mig som om skallen med primärt pannan i smärtcentrum fullständigt ska sprängas!... Sen inom en halvtimme återgår det igen till den spännande molande huvudvärken igen...





Först tänkte jag ju att "det går över"... Men har nu efter 3 veckor insett att det inte gör det... utan tvärt om blir värre... Och det som har kommit nu mer och mer är ett riktigt jobbigt illamående... Förra veckan fick jag innan jag skulle stå framme och hålla information för 25 pers gå undan och spy som en jäkla kamel... Sen äta vicks-blå för att bedöva halsen och kräkreflexerna lite... Så jag klarade i alla fall att genomföra det...






Hade kontakt med läkaren via telefon i fredags, och kunde då åka akut och få röntga huvudet... Men avböjde... För jag skulle ju ta hand om ett 50-tal kunder då på fredags kvällen!!!... Jag är nog även lite "DUM"... Tog istället den läkartid i dag som jag hade möjlighet att få...


Och nu i kväll blev jag uppringd från röntgen avdelningen på Enköping sjukhus där dom bad mig komma i morgon förmiddag och göra Datortomografi/Skiktröntgen... Snabba ryck med andra ord... Spännande?... Ja absolut...






Roligt?... Absolut inte!... Men ska ändå bli skönt att se vad fan det är som ställer till det i skallen... Är det som läkarna tror det ev kan vara... En blodansamling efter min halkvurpa... Eller är det en tumör eller något annat "spännande"... Ja ja... Den som lever får se!!!... ;o)


Det går säkert bra... Och det dom hittar är säkert lätt behandlat!... Mmmm Så får det bli... Det är vad jag ska försöka intala mig!... För så är det... Inget kan ta kol på en Svensk Viking!!! ;o)


Har föresten en massa annat att blogga om också... Men orkar inte riktigt det just nu...

Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Usch då! Det måste vara en blodansamling... Det är väl ganska vanligt att det blir det och då spänner det ju rejält i huvet. Ni får höra av er sen och berätta hur det gick! Hoppas att det går bra... Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Chatrine :o)

    Ja jag hoppas ju på något simpelt som går lätt att ta bort... :o) Vem vet det kanske är helt tomt därinne :o)
    Jag blev i alla fall ivägsläppt och får besked via min läkare sen. Jag försökte få veta om dom hittat något men röntgen läkaren vägrade svara på det... Då är bara frågan... Är det bra eller dåligt?... Men,men det visar sig ;o)

    *kram*

    SvaraRadera