måndag 6 december 2010

Bålsta vårdcentral

Hej igen!... :o)


Nu var det ju inte så himla länge sen jag skrev... Men denna vecka är jag hemma dom flesta kvällar och så även i kväll, så då kan man ju skriva lite Tätare!... ;o)


Sökte ju läkarvård genom Bålsta vårdcentral i våras när jag hade panik ont i ryggen och som sen visade sig vara diskbråck x 2... När man då försökte komma fram på telefon så var det rent ut sagt och utan att överdriva en endaste millimeter i princip omöjligt...






På eftermiddagen i dag när jag satt i bilen provade jag åter att ringa vårdcentralen för att jag har mått tjyvens den sista månaden sen jag hade vad som förmodligen var influensa.. Men kunde ju inte då vara hemma och låta febern läka ut skiten ur kroppen utan stoppade i mig ipren och flög med kunder till DK på fabriksbesök...


Har ju gått omkring och mått mer eller mindre piss sen dess... Men så klart ändå jobbat på och rest jäkligt mycket... Men har nu också sedan ett par veckor fått en jäkligt jobbig sprängande huvudvärk i pannan som kulminerar när man hostar eller nyser... Och det började efter att jag halkade och sopade i bakskallen när jag var på väg med kunderna från kontoret upp till hovet på hockey förr förra veckan... Efter några timmar så fick jag först en extrem huvudvärk i hela huvudet... Och strax efter började jag också må extremt illa... Spyan åkte upp & ner i halsen... Och morgonen därpå kände jag mig alldeles borta och liksom lite simmig... allt gick i ultra rapid... Men men... sen gick det ju över... :o)






Men när jag nu sedan en vecka torskat på denna "pannknackning" så tänkte jag att det var lika bra att göra ett försök att få en läkartid och kolla upp vad det kan vara...


Så när jag nu ringde idag blev jag oerhört förvånad när jag kom fram och de omedelbart kunde ge mig en läkartid tills på fredag... Och det utan att jag råkat hugga av mig benen när jag skulle stjäla julgran eller något annat för sekunden rent ut sagt livshotande... :o)


Och det kändes ju jäkligt bra... Fan det kanske funkar där nere nu... Kanon i så fall!... ;o)


Jag har ju inte någon span på vilka förändringar dom gjort... Men vet att Bålsta vårdcentral sedan sist blivit privatiserad... Jag är spontant ingen förespråkare av privat allmän vård på så sätt... Får se hur det funkar på fredag när jag ska dit... Men nu gick det ju i alla fall att få kontakt via telefon... Och det tycker i alla fall jag är ett riktigt stort framsteg!... :o)


Om någon läsare här tycker något i ämnet eller om något annat jag skrivit så vore det kul om ni lämnade en liten kommentar.. ;o)


Over and Out ;o)

8 kommentarer:

  1. Å fyy f-n...låter inte bra vännen...bra ändå att du kollar upp det på fredag! Sköt om dej/Kram Syster yster

    SvaraRadera
  2. På fredag 18:30 blir du ju frisk igen ! Jag har världens bästa medicin ;-)) Allvarligt talat...Låter ju som migrän efter hur man hört andra berätta.... Ingen höjdare.... För mycket fermeterat å arbetets vägar i kombination med för lite sömn kanske. På fullaste allvar...Häng på "vår metod,i Januari kör vi igen. Sedan får man vara vanlig fram till November igen..

    SvaraRadera
  3. Hej Syrran! :o)

    Du har ju väldigt stor erfarenhet av pannknack i migränform som säkert inte är så kul... Men detta är ju inte så illa... Är bara lite rädd för att det har med "vurpan" att göra... lika bra att checka upp... Sen är det bara att köra på igen ;o)

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Tjenare Reine! :o)

    Kan nästan utläsa att det är nykter månad du syftar på som medicin!... ;o)
    Men det är svårt... Jag blir säkert jäkligt skakig då... ;o)
    Januari innehåller dessutom både fabriksbesök och Sälenresa med kunder... Så att låta bli "fermenterade" drycker då är "tyvärr" omöjligt!... ;o)
    *** ATTANS *** ;o)))

    SvaraRadera
  5. "Halka och slog i bakskallen" verkar som även publiken behöver hjälm och ev mer skydd...eller är kunderna vildar? I så fall måste du begära risktillägg! Ett annat alt, dra ner på whiskyintaget, fast det är ju ett sånt där trist, omtänksamt men klokt råd som säkert Eva redan föreslagit ; ) Sköt om dig! Lena

    SvaraRadera
  6. Hej Lena ;o)

    Ja det det jäkliga var ju att jag inte ens var "yrslig" av spriten! ;o) Jag var ju värd för kvällen och hade ju fixat med allt och bara hunnit dricka ½ glas vitt & 1 glas rött + ½ öl... Så jag var ju inte ens "små" lullig... Kanske hade gått bättre om jag varit det föresten :o)
    Men general felet var nog att jag gick med händerna i rockfickorna för det var så jäkla kallt!... Så det var ju riktigt klantigt...
    Men men... stämmer ju som dom säger... Är huvudet dumt får kroppen lida... Fast tvärt om här då! ;o)

    *kram*

    SvaraRadera
  7. Önska dig vantar i julklapp, "torgvantar", med dem kan du ha fria fingrar om du vill = )

    SvaraRadera
  8. Tack Lena!... :o)
    Vilken bra ide!... ;o)

    SvaraRadera