söndag 12 december 2010

Söndag 2010-12-12

Ja då var det söndag kväll igen och lugnet före en ny fullspäckad vecka med resande i jobbet för att träffa kunder och även något julbord då och då!... Närmare bestämt 6 st... ;o) Det är samma sak varje år... Men jag äter inte fullt ut av dom utan spar mig väldigt mycket till julafton... Och även om det är väldigt trevligt att äta julbord med mina kära kunder, så är det ändå alltid Extra... Extra mysigt med Julaftonens familje julbord... :o)


Rapporten om helg aktiviteterna börjar ju från Lördag då jag kom hem efter arbets veckan... Och på kvällen var vi ju bjudna till våra kära kamrater Reine & Lena som jag nämnde i förra inlägget... Och det blev precis som jag förutspådde... ;o) Positivt alltså... Med andra ord riktigt kul och mysigt med mycket "garv" och jätte god mat i form av Fondue...






Och som en liten fördrink drack vi glögg... Och vilken glögg sen... En Blossa från 1969... Och det är ju inte direkt varje lördag man dricker lagrad glögg... ;o) Men den smakade jätte bra... Det var heller inte i går direkt man åt fondue... Även det mycket gott... Dessutom har Reine hittat en kött butik i Kista där han köpt lamm förrut.. Och nu köpte han "Halal" styckat nötkött... Och när man äter det måste man sitta med "ryggen" mot mecka... Så där satt vi på rad och tittade ut över trädgården mot mecka och smackade och åt...






Skoja bara... ;o) Vi satt som vanligt... Men "Halal" styckat tror jag var att dom tömmer djuret på blod innan dom slaktar... Rätta mig om jag har fel Reine... ;o) Hur som helst så var det i alla fall väldigt gott med flera olika sorters kött och grönsaker och även en rad olika dipsåser... Super smarrigt!... Och får ju heller inte glömma att nämna pajen som Lena hade gjort... En krabb-paj som jag fullständigt älskade... Kan helt ärligt säga att det förbanne mig var den godaste paj jag ätit i hela mitt nu 42 åriga liv... Riktigt... Riktigt Smarrig...


Senare på kvällen så plockade Reine fram spriten på riktigt... ;o) Och så satt vi där fram till 3 tiden och provade lite olika kombinationer med pavorna på bilden... ;o) (Titta noga) ;o)






Nu idag for Eva och jag iväg på lite Jule-Ljus Shopping... ;o) Vi åkte till växtriket i Enköping och Shoppade ljus för en tusenlapp... "Billigt" som fan... ;o) Kanske inte riktigt... Men det var heller inte "bara" ljus vi köpte... ;o) Men 500 spänn blev det i alla fall garanterat ljus för... Nu e´de´JUL igen... ;o)






När vi svängt ut på motorvägen med destination Bålsta så ringde Tommy och var strandsatt på Arlanda... Bussarna går ju inte direkt ofta på Söndags eftermiddagar... Så vi tog vägen över Arlanda och hämtade upp honom på vägen... Att det var just Arlanda berodde på att han varit på Lucia fest hos en klass polare i Tierp... Och då är det smidigast med "Upp-Tåget till Arlanda och sen 803:an därifrån till Bålsta... Om dom nu bara hade gått lite oftare...


Här är några mysiga (tycker jag) Vinter Solnedgångs bilder... på vägen hem från Arlanda... ;o)






Sen när vi kom hem så satte Tommy och jag igång med "LUSSE-BULLS" Bakning... ;o)
Men det skriver jag mer om i kommande inlägg... ;o)


Ja visst ja... Jag måste ju också lägga ut några bilder som jag tog när vi var på väg till Enköping på eftermiddagen... :o)






Kanon fina vinterbilder tycker i alla fall jag... ;o)






Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Du tillhör tydligen också dom där som inte tror på den 3/9-1967....Alla bilar ligger i vänster körfält. Och som vanligt tomt i högerfilen ;-))

    Tack själva förresten för i helgen. Förstår att ni kom hem utan att slå skallen i bitar ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo jag tror på Glöggen ni bjöd på i alla fall... ;o)

    Ja då det var ingen fara att gå hem... Ingen "vurpa" så långt ögat kunde nå...
    (det blev kryptiskt :o)

    Tack åter igen... Och rödspriten var riktigt fin den också... ;o)

    SvaraRadera
  3. Roligt att du gillade krabbpajen = ))
    Tack för trevligt sällskap även om jag var trött på slutet ; )

    SvaraRadera
  4. Ja krabb-pajen var verkligen super, super god...
    Precis som jag skrev är det nog den godaste jag ätit... :o)

    Ang trötthet så var vi nog lite småtrötta allihopa på slutet... ;o)

    SvaraRadera