fredag 1 oktober 2010

Best in Class

Har nu precis kommit hem och sitter här och andas ut efter ytterligare en riktigt hektisk arbetsvecka.... PUST... Så skönt med Fredag.... ;o)




Väntar nu bara på att min lilla fru också ska komma hem, så vi kan ta en liten promenad tillsammans... Innan vi lagar fredags middag...




Direkt efter vår promenad kommer jag även hälla upp lite av Väldens Bästa Whisky!!! ;o)




Och det är faktiskt helt sant!!! Min Glenfarclas 105
som jag köpte i Riga tidigare i höstas *** LÄNK *** Vann nämligen SILVER och fick utnämningen BEST IN CLASS vid den stora provningen på
som nyligen genomfördes... Så det är ju lite kul att man "råkar" ha just den i sin samling ;o)








Men måste ge lite kredit för det till min kollega Patrik som också var med i Riga... Och som hade läst mycket positivt om Glenfarclas... ;o) Och det var ett lyckat köp... Inte bara för att den fick pris nu... Utan för att det är en mycket speciell Whisky som enbart lagras på "nya" Sherryfat... Inte nya fat alltså... utan Ekfat som det tidigare bara lagrats Sherry på... Därför får denna Glenfarclas 105 en väldigt distinkt men ändå mjuk Sherry smak... Den kan varmt rekommenderas om du har möjlighet att komma åt den ;o) Och priserna lär väl heller inte "Dala" direkt efter den här utmärkelsen ;o)


Men som sagt... För min egen del så står den ju redan här i skåpet ;o)





Nej nu måste jag avsluta... Frun på ingång strax... Bara att hoppa i gympadojorna och vara beredd att walka ut en sväng tillsammans ;o)


Men när jag kommer hem!!!..... Då jäklar blir det en Glenfarclas 105 ;o)


Riktigt Nice ;o)




Over and Out ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar