lördag 23 oktober 2010

ROM

Lovade ju skriva lite om den nya romen jag köpte i DK/Århus ;o)
Och här kommer det ;o)



Var tvungen att öppna och provsmaka den i går i alla fall... Eva och jag smakade en liten zip... Och jag kan säga så här...

*** SATAN SÅ GOD *** ;o)







Den heter alltså:




* PLANTATION RUM GRENADA *



Smaken kan beskrivas enligt följande:



* Rund




* Mjuk




* Söt




* Len




* Stor






Det är en väldigt träffande beskrivning... Min rekommendation..
KÖP DEN.............


Men tyvärr så finns den inte längre... Det fanns några kvar i butiken i Århus... Men på tillverkarens hemsida *LÄNK* finns nu bara lagrad rom som äldst från 1998... Medans denna som jag hittade är från 1996... ;o) Men jag kan inte tänka mig att -98:an smakar illa den heller ;o)





Den som jag hittade var alltså köpt på Tunna/Fat från tillverkaren *PLANTATION* och sen alltså buteljerad i DK...


Eftermiddagen i dag har jag ägnat åt att sitta och få ordning på den senaste månadens kvitton... Burr... Har ju varit ute och rest väldigt mycket... Och även varit mycket ute med kunder på krogen... Så då blir det en jäkla massa kvitton att redovisa... Och tjejerna på Ekonomi ville nog helst ha dom i fredags och det var ju lite svårt eftersom jag då var i DK... Men nu kan jag posta dom så dom är på plats på måndag morgon i alla fall... Många kvitton var det... ;o)


Måste också bara avsluta lite med att säga att ryggen har klarat sig otroligt bra nu senaste veckan... Känner att jag är riktigt på G... Förutom den jäkla förkylningen/Influensan med feber och skit som jag haft... Men jämfört med ryggen så är influensa ingenting... Så Dé E´Bar Å Åk ;o)


Nej nu ska jag faktiskt hälla upp lite av den ny inköpta KILCHOMAN Whiskyn och sen ta en lång och skön dusch innan vi sen lagar middag som i kväll består av utskuren Biff med Potatis-Gratäng... Och till det Rödvinssås... Mummmmaaaaaaa................ ;o)


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Stort!
    Känner mig skyldig till båda inköpen...
    Minns en kall novemberdag med fam. Säker då jag bjöd på en Plantation "Barbados". Kääääärlek vid första sippen för Magnus :0)
    Nu väntar jag bara på att du också börjar lagra på riktigt som vi Spångabor gör. Inred GARAGET enligt följande:
    http://www.vinlagring.se/Fortillverkadevinkallare.htm

    Kram Hasse

    SvaraRadera
  2. Tjenare Hasse :o)
    Ja du är faktiskt skyldig till rom intreset :o)
    Så nu samlar jag inte bara på Whisky längre...
    Utan även "riktig" ROM :o) Nu är det bara grappan som haltar lite... Och så förståss Vinet ;o) Kommer du bara igång med din vinkällare på riktigt så kan jag nog inte låta bli jag heller ;o)

    *puss* Magnus :o)

    SvaraRadera