lördag 9 oktober 2010

Mysig Lördag

Nu är det Lördag och klockan har blivit 17.30... Och det är så HIMLA skönt ;o) Även om nu Lördagen snart har gått... Så är ju i alla fall Lördags kvällen kvar... Och sen hela lediga Söndagen också... ;o)


Solen håller på att gå ner... Och den blåa himlen mörknar lite i färgen... Och NU har jag öppnat en öl i form av THREE TOWNS 5,2 och även hällt upp en liten LAPHROAIG TRIPLE WOOD... ;o) Och satte mig här för att skriva en ett litet inlägg innan duschen (var ute och gick en sväng) och middags lagningen...







Nu precis så åkte Charlotte & Kitt igen... Dom var in på en liten snabbvisit och spelade upp Scho...Scho...Scho... Ljudet som är hjärtat som slår på deras lilla krabat av ännu obestämt kön som rumlar runt som en liten galning i hennes mage ;o) Riktigt roligt och väldigt... väldigt mysigt :o) Själva "kläckningen" är beräknad att vara runt slutet på Januari... Om han/hon nu klarar av att stanna kvar där inne så länge... Är en jäkla fart redan nu ;o)







I övrigt i dag så har dagen flytit på och varit väldigt avslappnad och skön... Eva var hos frissan och även ute och shoppade lite... Och jag har fixat med lite allt möjligt... Handlat Mat... Vin... Och ny kabel för att få ut TV ljudet från plasman till ljudsystemet jag kör ljudet över när vi kollar över PC´n... Och så vidare...


Städa gjorde jag i går innan Eva kom hem... Då blev man poppis hemma igen ;o) köpte även en ros av modell stor & extra vacker med doft och ställde i vas på bordet tills hon kom hem i går... Då blev man ändå mer poppis... Men det är mysigt att uppvakta sin lilla fru även om vi varit ihop i snart 20 år ;o)





Till middag ska vi laga Fläskfilé stekt i skivor och sen in i ugnen med en svamp sås med bl,a Svart-Trumpet... Kantareller... och Taggsvamp som Eva plockade när hon var nere i stugan med Maud för några veckor sedan... Till det gör jag sen klyftpotatis... ska bli supersmarrigt... Sen tror jag vi ska dricka en vin från RENÉ BARBIER-2009 gjort på druvorna Tempranillo & Merlot... Båda dom druvorna är väldigt goda som vin... Så det borde vara riktigt gott ;o)







Nej nu är det dags att sätta fart ;o) Ska använda den nya Rakhyvel jag köpte idag när jag rakar benen i duschen... Det blev en ny Gillette även denna gång... men nu av modellen Fusion Phenom ;o) Och den är nog bra... 5 bladig denna gång... den förra var 3 bladig... Så denna borde ju nästan vara dubbelt så bra... ;o)







Skrev jag raka benen föresten??? OJ skrev fel... Menade ju ansiktet så klart ;o) bl,a i alla fall ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar