söndag 10 oktober 2010

RITA

När jag var Barn, Tonåring & Ung vuxen ritade jag en hel del... Det var allt mellan himmel och jord... Men mestadels blev det snuskiga gubbar med könsorgan som hängde fram... ;o)



Rekordet var väl när jag på bygget där jag jobbade ritade en gubbe i naturlig strl av min bas... Alltså Rör-Basen (Jobbade ju som röris från början) på en vägg på bygget som hette kv:Kyrkolunden och var mitt första bygge och låg i Sigtuna... I alla fall Så ritade jag där alltså en modell RIKTIGT ful gubbe på en gipsvägg... Ritade med Tusch-Penna så klart...



Då blev man inte speciellt poppis ;o) Acke som jag hade ritat av var helt galen... Och ändå galnare blev målarna när färgen som skulle vara på väggen hela tiden bröts igenom av mitt konstverk ;o)



Här är föresten en liknande bild ;o)






Jag ritade den alltså på Eva´s BAMBOO Ritpad som hon fick när hon fyllde år...




En sådan här Rit-Platta kan man ju ha till lite olika saker... T ex en Kärleksförklaring ;o)












Eller bara kanske rita ett självporträtt ;o)











Eller som denna bild om man vill UPPLYSA om något som t ex dagens datum som alltså är 2010.10.10...










Sen kan man ju också visa sin vilja som med den här bilden som symboliserar att jag nu köpt ett Års-Gymkort på byns NYA gym som precis öppnat... Så nu är det bara att köra på ;o)





Nej nu har jag setat här och lajat i flera timmar med denna BAMBOO-Pad... ;o)

Dags att gå ut och röra på sig lite ;o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar