söndag 3 oktober 2010

Söndag-Kväll

Nu börjar jag förbanne mig bli en "riktig" Bloggare ;o)






Flera inlägg samma dag... COOLT Precis lika COOLT som dom andra "hippa" Inne-Blogg skrivarna ;o)


Kanske inte riktigt så men ändå ;o) Vill inte vara någon "Hipp" bloggare alls... men dokumenterade min middags lagning med bilder... Och kände bara för att lägga ut det ;o)


Middagen blev GULASCH-SOPPA... Himla gott... Jag fixade den medans Eva höll på med en massa tvätt och annat pysslande i hemmet... Som också behövde göras... Jag gillar verkligen att laga mat... Allra helst när vi gör det tillsammans... Men även ok att göra det själv...


GULASCH-SOPPA är himla gott... ;o)


Skala potatis... Fräs lök först... och sen i med potatisen och fräs någon minut tillsammans med Paprika-Pulver & Chili-Pulver... sen i med 1 liter vatten & 2 buljongtärningar och låta det puttra i 15 min... Under tiden fräser man 400 g Köttfärs och kryddar på det med salt & vitpeppar... Samtidigt hackar man upp 2 Paprikor... Idag blev det Röd + Gul...






Sen häller man i den frästa köttfärsen och den hackade paprikan i grytan med det övriga... Och låter det småkoka tillsammans i 5-10 min till... Samtidigt som man kryddar på med Timjan & Mald-Kummin & även har i rejäl skopa Tomatpuré och sen smakar av med Salt på slutet... Riktigt gott...







Och det passar extra bra en sådan här lite småkall och ruggig Söndagskväll... ;o)


Så har DU inte lagat den förrut... Så är det dags nu... ;o) Eller kanske en annan kväll föresten... Det börjar ju bli för sent för matlagning nu kanske ;o)


Nej nu är det snart läge att knoppa... ;o) Tidigt jag vet... Framför allt tidigt för att vara MIG... Men när man ska upp kl 05.30 är det inte så mycket att välja på... Har en extremt intensiv arbets vecka framför mig... Känner att jag bara MÅSTE vara utvilad... I alla fall första morgonen ;o)


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar