söndag 24 oktober 2010

Söndag 2010-10-24

Nu har det hunnit bli Söndag eftermiddag som även nu snart glider in mot kväll...


Det har varit en fantastisk dag... ;o) Och då tänker jag inte på det regn "pissiga" vädret... ;o) Utan istället på allt annat som varit bra... Vi hade en "Kanon" morgon i dag också... Sov länge... ;o) Och sen åt vi en mysig frukost innan vi satte igång med fixandet... Eva städade och grejade och jag for ner till båten för att pumpa ur lite vatten som låg i botten på skrovet efter lite regn som kommit in i sommar... Har ju legat på land så någon annanstans kan det ju inte ha kommit ifrån ;o)




Sen när jag kom hem så hjälptes Eva och jag åt att byta till vinterdäck på hennes bil... Efter det en skön & varm fika... Innan jag nu satte mig här en stund ;o)


Det jag skulle skriva om egentligen är gårdagkvällens middag ;o)
Så HÄR kommer det ;o)


Vi lagade till lite rester från kylen bara... det blev lite blandad kompott...


SÅ KLART INTE!!! ;o)


Utan vi hade köpt hem lite "utskuren" Biff... till det blev det potatisgratäng... Färdig köpt i påse... bara att hälla i form och värma/gratinera i ugn... Riktigt smidigt... ;o) Att det dessutom blir så himla gott är ju inte fel... ;o) Jag har fått höra många gånger att mina potatisgratänger är super goda... Men jämfört med de färdiga som finns nu så står den sig inte helt enkelt tycker jag... Jag tror dom mjölk-kokar potatisen och därav får den så god... Att den sen innehåller "Grymt" mycket mindre kalorier än den man gör själv gör ju heller inte saken sämre... ;o)



Vi hade också riktigt riktigt mysigt i köket medans vi lagade middagen... Inte något jäkla TV-Program som väntade eller något annat som störde... Utan vi kunde bara i lugn & ro stå där tillsammans och laga till Världens godaste middag... För utan min underbara fru skulle det inte vara en 10:del så mysigt... ;o)


Vi behövde ju även lite sås till det hela... Så jag kokade ihop en rödvins-sås med en 3/4 pava Rött... Lök... Färsk-Timjan... Vitlökspeppar... Chili.. Och så lite Farin-Socker... Så får den stå och koka ihop till 50% innan man silar av den och tillsätter lite Maizena-Redning så den får rätt konsistens medans man värmer upp den igen...


Till Förrätt åt vi Avocado-Halvor med Ishavsröra & Räkor som fyllning... ;o)


Som dryck valde vi VINA HERMINIA RIOJA / TEMPRANILLO 2009 Ett riktigt gott och prisvärt vin som finns på Bolaget... Rekommenderas varmt... ;o)



Nej nu har tiden sprungit iväg... Och bastun är varm... ;o) Nu är det bara att hoppa in och känna värmen leta sig från skinnet och ända in i skelettet... ;o) Så himla Nice ;o)


Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Lät som en riktigt härlig dag (trots regnet) Här var det lillhusmeckande hela dagen. Lena fixade en jäkligt god gryta på nötbitar. Till det blev det lite nytt ekologiskt rödvin Aprutium 2008. En riktig jäkla höjdare ! #2331 67:- på bolaget. Snacka om prisvärt. Och dessutom inga kemikalier !

    SvaraRadera
  2. Ja en mustig gryta är alltid smarrigt... Framför allt en sådan här grå och kall dag... Men VIN??? Aha... Ni börjar inte "Nyktra-Månaden" förns November kanske... Så då får ni med andra ord passa på och mäska levern nu då så ni klarar er till December ;o)
    Var ju nere i klubben idag och grejade lite... Såg då att du har en del dunkar står på backen runt båten... men dom ska det va? Så ingen har varit "duktig" och plockat ner dom för att jävlas?

    SvaraRadera
  3. Vina Herminia artikelnummer 12615, är verkligen ett supervin för pengarna för endast 59 kr. Gott och fruktigt och nu faktiskt ännu bättre med nya årgång 2010!!!

    SvaraRadera
  4. Ok... Då måste jag testa den!...
    Tack för tipset!...

    //Magnus

    SvaraRadera