söndag 28 februari 2010

*** Hjälp med Kapell ***

När vi köpte våran Deepsea i våras så var jag ju fullt medveten om att jag behövde göra något åt kapellet, Så jag håller nu på och tittar lite efter någon lämplig kapell-makare.

Pamelas nya kapell


Någon som har något bra tips om en sådan? Jag vet sjäv flera, en har redan varit och tittat och även gett ett pris, men känner mig ändå lite osäker kvalitetsmässigt på honom.


Så kom gärna med tips om ni känner till någon riktigt BRA!


Det är ju så att det kapell som jag har nu, är original, har alltså hållit sen 1977. Tänk att hitta ett nytillverkat kapell i dag som håller i 33 år.

Tror det blir svårt :o)

En sak som är lite konstig är ju att kapellet på Deepsea`n måste vara fel konstruerat, det rinner ju nämligen in vatten som följer sidan på båten uppifrån flybridge, rinner sen innanför kapellet och vidare innanför på sidorna. Eller är det bara jag som har det problemet?


Zambas akterdäck innan avslipning & Oljning

Så som Zambas innesida akterdäck såg ut när vi hämtat hem henne :(
Så här såg det ut förut, har slipat av lite och lagt på lite Teak olja, men ska göra det till nyskick när jag fått tag på nytt kapell :o)

Vår förra båt "Pamela" en Coronet 26 Family var färdigrenoverad när vi sålde henne :o)

Men det ska ZAMBA snart också vara ;o)


Pamelas Ruff


Pamelas Förarstol + Pentry


Pamelas Dinette + Akterdäck

Så nu är det bara att jobba på för att få ZAMBA klar till Sommaren 2011 ;o)

Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Vi blev väldigt nöjda med http://www.optimisten.se/
    Har nu haft det i 4 år. Fortfarande i mycket bra skick. Tror att både Per och Niclas också har använt honom.

    SvaraRadera
  2. Tjenare Reine :o)
    Jag pratade med opimisten då förrut, och han verkar duktig, men jag skulle vilja ha tag i någon mer för att gemföra. Vi var ju väldigt nöjda med hon som sydde kapellet till Pamela (26:an Family) men hon har lagt firman vilande. Men tänkte kolla med Hempa, för hans kapell är också jäkligt snyggt sytt.
    Men tack för inputs.
    //Magnus

    SvaraRadera