måndag 8 februari 2010

*** BEACH 2010 *** No.7

Ja Så då har det återigen gått 1 vecka av mitt nya liv, och precis som förrut rullar det på och går riktigt bra :o) Håller i motionen så mycket jag bara hinner, (Är en väldigt hektisk period på jobbet)

Var nu i kväll ute och "sprätte Stav" i 1 timme medans Tommy tränade, Vägningen i morse visade inte flera kg ner, men i alla fall 0,9 kg, och det är jag faktiskt nöjd med, var trotts allt i Björnrike med kunder i 4 dagar och åt och drack gott. Hade nästan räknat med uppgång i vikt med något kilo, så en nedgång på i alla fall 0,9 känns som en vinst ;o)

Får börja med "Bar överkropp" jag också, när temperaturen stigit någon grad ;o)

Måste bara säga att man ser många andra som också kör "stavgång" men det kostiga är att säkert 50% av dom verkar använda stavarna som balans pinnar, eller något som dom nästan bara släpar efter sig, himla konstigt, varför då ha dom? (menar då inte en del äldre människor som man ser ibland) För när jag kör med stavar så känner man verkligen hur både armar, bröst, mage & rygg får jobba samtidigt, så det är ju lite konstigt att så många inte använder dom riktigt. Det vara bara en liten iakttagelse ;o)

Om man nu inte gillar motion och stavgång kan man ju tävla med sig själv på andra sätt ;o) Här är en kille som försöker slå sitt persson bästa i att halsa kosken ;o)


När vi kom hem i kväll så lagade vi födelsedags middag till Tommy, han valde Taco, och så lagade vi maten tillsammans alla 3, och satt länge och åt och pratade, en riktigt mysig "måndagsmiddag" ;o)

Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat svåger´n!!! Jag hejar på dej allt vad jag kan, Häng i nu!!

    SvaraRadera
  2. Tack Maud ;o)
    Det kan behövas, är lite tungt imellanåt :o)
    Men jag kämpar på :o)

    SvaraRadera
  3. Tja! Jag håller också på att putsa lite på fåfängskilona.
    Daniel slet precis fram en jättepåse lösgodis (min största svaghet) och hällde upp i en skål. Jäkla typ!
    Men jag tog en stor kopp te i stället. Inte så roligt kanske...
    Fick lära mig att det är när det känns som jävligasts som det händer grejer, med vikten alltså.
    Kan vara en bra sporre när det känns tungt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Marie :o)
    Va hygglig Daniel va då! Ge honom en "task" spark :o) men kanske inte så hårt föresten så det blir permanenta skador ;o)

    Du är jätteduktig som kan låta bli godiset.

    Ja angående mitt vikt kämpande så är det lite körigt nu med mycket aktiviteter med kunder på skidresor o,s,v, men jag kämpar på :o)
    och jag rör mig ju ialla fall fortfarande nedåt på vågen :o)

    *kram*

    SvaraRadera