tisdag 16 februari 2010

*** BEACH 2010 *** No.8

Nu för första gången har jag inte gått ner något mellan vägningarna sedan jag började mitt nya liv :(


Hade t.o.m GÅTT UPP i vikt Buäääääää.......

Fetto Mage - Men som tur är så har jag en liten mage i jämförelse :o)


Men är ju kanske inte så himla konstigt trots allt ;o) Har ju faktiskt varit på 2 st fyradagars skidresor och därimellan varit ute med kunder på krogen med kunder vid 3 tillfällen utöver skidresorna :o)
Så min vikt uppgång på 0,1 kg kanske inte är så farlig ändå ;o)))

Även om jag varit ute och glidit (men jobbat hårt) ett par veckor nu i rad och ätit och druckit mer än vad jag egentligen borde, så har jag ändå tänkt på vad jag stoppar i mig, t,ex så har jag varit väldigt sparsam med snacks, ätit relativt små portioner och dessutom druckit väldigt få öl, men däremot en del Whisky och inte minst Jäger ;o) (även om det ändå varit lite jämfört med innan jag började ett nytt liv)


Frozen Jäger :o)


Men jag tror i alla fall att det blir mindre "dumma" kalorier i sprit än i öl, Rätta mig om jag har fel, för jag vet egentligen inte, men är i alla fall så jag tror det är :o)

Den här veckan är ju inte helt fri från frestelser den heller direkt, Söderhamn i Måndags kväll, demodag med kunder i morgon Onsdag, och en avslutning på veckan med en Birkakryssning med kunder Torsdag till Fredag :o)

Birka Paradise ;o)

Men men, det är bara att kämpa på, och har i alla fall hunnit ut och POWER WALKAT med stavar hitintills 2,5 timmar, och blir ytterligare ca 4 timmar minst innan det är Söndag kväll igen :o)

Over and out ;o)

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat!!
    6 cl Whisky = 120 kcal
    6 cl Jägermeister = 211 kcal
    och på 60 min tuff powerwalk (7,2 km/tim) förbränner man 360 kcal

    SvaraRadera
  2. Hej Maud ;o)
    Gisses stämmer det verkligen!!!
    Då sög ju jag i mig säkert 6000 kcal bara i dryck under Sälenresan ;o)
    Tur att arbets veckan snart är slut då :o)
    Bara Birka resan kvar nu Tors-fredag ;o)

    Men nästa vecka blir det ialla fall lite lugnare med Drickat... dvs med kvälls aktiviteterna med kunder ;o)

    SvaraRadera