torsdag 25 februari 2010

*** SNABBA CASH ***

I kväll Var Tommy och jag äntligen iväg och såg filmen SNABBA CASH. Lite sent, JAG vet ;o) men det blir så, jag är sällan och hänger på låset när det kommer någon intressant film, men tillslut SÅ ;o)


Den här typen av film tycker jag är kul att se, är väl mycket för att man själv haft lite stökigt när man var yngre, liksom dragits till farligheter. Men jag personligen har alltid haft spärrarna gällande att gå för långt, men tyvärr så saknade en del av mina dåtida kamrater den spärren. En hel del av dom som det gått "RENT ÅT HELVETE" för tyvärr.

Ska inte på något sätt försöka glorifiera det kriminella livet, men när man ser folk runt omkring sig, glida omkring med hur mycket pengar som helst, utan att jobba överhuvudtaget, så blir man ju lite avundsjuk :o) Jag tror det har att göra med att man är ung & "DUM" man ser inte längre in i framtiden än på sin höjd någon vecka, och inte minst så är man fullständigt OÖVERVINNERLIG. Det finns alltså inte det minsta som kan HOTA en som person, människa eller vad som helst.

Med i hela det här finns det också en viktig detalj, DROGER, När man lägger till det till ung & DUM så blir det fullkomlig katastrof Då blir man ändå mera oövervinnerlig.





Jag har Helt ärligt "Cross my heart" ALDRIG NÅGONSIN gjort något jag inte kan stå för idag (nästan i alla fall ;o) men har sett många spilla sin framtid i slasken, 1 av polarna blev värde transport rånare, hur coolt som helst, han hade miljoner att spendera, sen tog drogerna över, i dag ligger han på en skitig madrass i en kvart någonstans, Jag träffade honom av en tillfällighet för 5 år sedan när han kom ut från MC Donalds i sällskap med 2 fångvårdare, då drogfri och på väg till drogfri anstalt, men när han några år senare släpptes, gick har rakt på drogerna igen. En annan gammal kompis försvann tidigare ändå, vet att han tagitlivet av flera stycken, men vet nu inte om han själv fortfarande är i livet, man kan ju bara hoppas att han "inte" är det.

När man ser tillbaka på uppväxtåren, kan man ju vara jäkligt nöjd & stolt att man ändå trots allt lever ett lyckligt & mysigt familjeliv :o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar