söndag 21 februari 2010

*** Varga Vinter ***

Ja värre eller kanske rättare sagt bättre vinter än vad vi har nu, kommer jag knappt ihåg att jag varit med om under mina 41år :o) (snart 42 faktiskt ;o)



Det stämmer ju kanske inte men Jäklar vilken vinter vi har nu ändå. Forskarna pratar om varmare klimat, men det har varit lugnt med sånt prat nu :o)


Igår och i natt snöade det "satan" rent ut sagt, skönt då att kunna sitta inne och kura ;o) Men så nu i dag var det ju bara att ta sig ut och skotta sig fram, så Tommy och jag höll på och grävde fram bilarna och skottade rent på uppfarten och inte minst Vallen ut mot gatan som plogtraktorn att fixat, bara den tog väl en halvtimme :o)



Efter det sen åkte jag & Tommy ner till båten och skottade fram även den. Täckställningen gav ju med sig efter förra snöskredet, men var betydligt enklare att få av snön denna gång som tur var :o)

Många tycker nog att det är jobbigt med en sådan här "Riktig Vinter" men jag tycker fortfarande att det är jäkligt mysigt, även om det är ett jäkla skottande och grejande dessutom med uppvärmnings kostnader som är drar iväg p,g,a kylan.



Men det är kul med en RIKTIG VINTER för en gångs skull :o) Annars är det ju så vanligt med dessa slask vintrar vi brukar ha annars på vår breddgrad, och i jämförelse med det så är det här MYCKET BÄTTRE ;o)


Det här med att skotta snö kan man ju också göra på olika sätt, jag för min del använder ju snöskyffel, kanske är gammalmodigt, men ändå effektivt, och man får ju motion samtidigt ;o)
En del andra använder ju snöslunga, och nästa steg efter det är väl traktor kan jag tänka :o)

Men här i alla fall ett filmklipp om hur man kan omvandla en personbilstraktor (Gammal Volvo ;o) till ett SNÖRÖJNINGS redskap ;o)))





Vad tycker ni andra om den här årstiden?
Gillar ni också Snö & Vinter? ;o)

2 kommentarer:

  1. I looove it! Tycker detta är mycket bättre än slask och skit, även om inte vi har det like "jävligt" här nere i skåne... Tycker bara det är skönt att ha något att pyssla om (skotta snö i detta fall) på tomten! Det är synd att så många klagar, börjar bli lite tröttsamt, för det är inte så mycket man kan göra åt vädret...

    Hoppas allt är bra med er däruppe! Första kommentaren från mig här tror jag, men nu vet du att jag följer din blogg, med nöje, i alla fall :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Emma :o)

    Va kul att du också hittat hit ;o)
    Ja här uppe är allt bra, nere hos dig också hoppas jag :o)

    Skoj att du också gillar snön :o) Det är ju precis som du säger många som gnäller på den långa vintern, men jag tycker man ska njuta av det när man har chansen ;o) Kan ju dröja typ 10år innan det blir en "riktig" vinter igen :o)

    *kram*kram*kram* & hälsa Andy

    SvaraRadera