onsdag 24 februari 2010

*** WHISKY ***

Så nu är jag precis tillbaka efter en 1 timmes POWERWALK igen ;o)

Men inte med stavar den här gången :o) Har ju mått riktigt visset nu 1 vecka, varit förskyld och hängig, snorig & sjuk, men har ju SÅKLART jobbat vidare, är så jäkla svårt att boka av aktiviteter och besök som man har inbokat sedan länge.

Så man dopar sig som jag skrev tidigare med Ipren och kör vidare, problemet är då bara att det ibland hänger sig kvar, och man är sjuk så mycket längre, men nu börjar jag PIGGA på mig igen ;o) så jag vågade ut och anstränga kroppen på nytt ;o)

Måste skriva lite om min & Evas lilla Whisky provning i Lördags, av de nya Whisky jag köpte på Birka båten :o)

Jag blev både positivt och negativt överaskad. Det negativa var att ingen av dom var speciellt rökig över huvudtaget, trots att en av dom ändå skulle ha en i alla fall rökig eftersmak.
Den jag pratar om då är CRAGGANMORE / 12 årig / Single Speyside Malt,
CRAGGANMORE


Men det hade den inte, utan tvärt om blev det Evas STORA favorit tyvärr ;o) (Hon gillar annars inte rökig Whisky) Så nu får man inte heller ha den ifred ;o) Nejdå, skojade bara, det är helt ok :o) Jag får ju ändå ha min STOR favorit LAPHROAIG QUARTER CASK ifred ännu så länge ;o)


THE BALVENIE
En annan positiv överskning var den 12 åriga THE BALVENIE som jag egentligen inte trodde skulle överska så mycket, men den var himla trevlig, relativt mjuk i smaken, men väldigt god.



AUCHENTOSHAN

AUCHENTOSHAN måste jag prova lite mer av på fredag för att kunna bilda mig en uppfattning om, smakade den på slutet i Lördags, och då är man så pass packad att det är svårt att komma ihåg hur den smakade ;o)









NEJ NU SKOJADE JAG IGEN ;o) drack kanske 2 cl var av de olika nyinköpta sorterna, så packad blev jag så klart inte alls ;o) därimot är det svårt att kunna hålla isär smakerna.

Så jag får göra ett nytt försök på Fredag :o) Alltså inte att bli Packad utan att känna av smakerna på Whiskyn ;o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar