söndag 7 februari 2010

*** Vinter i Båtklubben ***

Vintern hänger fortfarande kvar med ett stadigt tag om båtklubben. Det är faktiskt mycket mer snö här än det var på väg upp till Björnrike (men väl där var det så klart mycket :o)
ZAMBA i Vinterskrud efter avskottning och omspänning av pressen :o)


En båtkompis ringde mig i Fredags när jag var i Björnrike, och berättade att min täckställning verkade ha gett med sig för den sista snön, han visste inte att jag var borta, men jag sa jag skulle titta själv när jag kommit hem.

Så idag for jag ner till klubben för att kolla till, och JAPP han hade "SÅ" rätt tyvärr :( När man tagit sig fram genom snömassorna och såg fören på Zamba, kunde jag konstatera att nocken på ställningen gett med sig mellan Flybridgen och fören, Så jag tog fram stegen och klättrade upp och skulle lyfta pressen underifrån så den kunde falla ner utanför mantåget på sidorna, *Enkelt* eller vad tror du? :o) Så klart inte. La mig på rygg på fördäcket och lyfte med knän och armar, allt vad jag orkade, utan att orka lyfta snömassorna en endaste millimeter.

Jolle fast i isen :o) "Nästan jolle i alla fall ;o)


"Ja Happ", så då fick jag ta skyffeln, och stå på stegen och balansera och peta med skyffeln. Gissa om jag fick allt över mig, YES, klart jag fick :o) sen kunde jag lyfta ur det sista underifrån på fördäcket. Hoppas inte det kommer så jäkla mycket mer snö nu, för då får jag åka och tömma ur igen, för nockröret i aluminium är ju inte direkt sig likt längre :o) får räta upp det till nästa säsong.

Laddare är bra att ha :o)
Har en annan större modell fast monterad ihop med landströmmen.

Sen när jag höll på hörde jag ett surrande inifrån båten, så jag klättrade in och då var det en av dom 3 länspumparna som stog och gick, Hmmmm, hur "FAN" rent ut sagt var det möjligt. knappen på elpanelen, var påslagen, kanske någon "snorunge" som varit i, så jag stängde av den, men slutade pumpen att gå??? nej,nej, så klart inte :o) skruvade ur säkringen för brytaren, pumpen stannade "såklart" inte då heller, fick till slut krypa ner och klippa kablarna till den, och "DÅ" äntligen tystnade den :o) La sen på landström så laddaren får ladda upp dom 510 Amh igen :o) Tur att det inte hände när det var så kallt, för då hade batterierna frusit sönder.


Lite landkrabbor att garva åt så länge och vänta på sommaren ;o)



Nu är det bara en lugn Söndagkväll kvar innan nästa "DJÄVULSKT" fullbokade jobbarvecka drar igång, åker till kontoret så jag är där till 6.30, så jag hinner igenom en del mail innan mötet drar igång vid 8 tiden, *pust* JAG HAR INTE TID ATT SITTA PÅ OFFERT MÖTE, men men, är bara att gilla läget :o) Det lugnar ner sig lite om någon månad eller två, :o) men när man väl är där framme i kalendern så har man bokat in ändå mer, och skjutit någon lugnare vecka, eller dag ytterligare ett par månader framåt :o) men sånt är livet, och jobbet är faktiskt ganska kul för det mesta ;o)

Over and Out for this Time ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar