fredag 23 juli 2010

Fågel-Holk

Jag avslutade ju förra inlägget med att jag skulle skriva mer om Fågel-Holken senare ;o)

Och "Redan" nu är det dags för det faktiskt ;o)



Det här med "Fågel-Holk" handlar just precis om att bygga en Fågelholk :o) Det var nämligen så att vi var på växtriket i Enköping för några dagar sedan, och scannade av lite... Och när vi närmade oss kassan, så hade dom på sidan där världens "Coolaste" Fågelholkar som såg ut som små hus... Men när det stog 575 :- på prislappen blev ju lusten att köpa den lite mindre...(Börjar jag bli SNÅL) Men jag tänkte i alla fall att en sån kan jag bygga själv.... Så där är jag nu... Tänkte faktiskt sätta i gång i dag... Det är ju "inte" bara att slå ihop några brädbitar, utan det ska göras med klass ;o)


Våran lilla "Coola" blåmes familj ska få ett nytt hem ;o)



Till det hela hör ju också att jag måste ha något att hålla på med... Trädgården är ju nu så färdig fixad det bara går att få den, och Eva håller på och syr klänningen till Bröllopet så jag bara måste ha något att pyssla med ;o)


Senare idag ska jag göra "SUSHI" som vi ska äta i kväll... Mummmmmmaaaaaaaa ;o)



Men det tänkte jag skriva lite mera om det i morgon...

Så nu är det bara att dra på sig snickar byxorna och ut och börja bygga Fågel-Holk ;o)

Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Holka inte för mycket under bygget bara...

    SvaraRadera
  2. Nejdå Reine ;o)

    Det blev en Pilsner på slutet...
    Men det funkade ;o)
    Nu har jag precis lagat SUSHI & samtidigt smuttat på en LAPHROIAG QUARTER QASK...
    Men SUSHIN blev kanon ändå ;o)
    Vi måste ljuga tillsammans över en whisky snart igen...

    SvaraRadera