lördag 10 juli 2010

Avstressad LÖRDAG

Så här när nu semester alldeles nyss börjat ;o)

Eller rättare sagt, nu är det bara en vanlig ledig helg, semester börjar ju först på Måndag morgon, när klockan INTE kommer ringa och väcka oss upp till ännu en dag av arbete... ;o)


Men hur som hälst åter till Ämnet ;o) När man nu sitter så här efter en helt totalt avstressad dag, och snart ska tända upp grillen igen och åter sitta ute halva natten och dricka vin och diskutera LIVETS väsentligheter ;o) Så är känslan i kroppen SÅ Jäkla Skön ;o)))


Och då menar jag inte SKÖN på ett sensuellt sätt, utan bara SKÖN i största allmänhet ;o)
Men lite sensuellt är det nog i alla fall ;o)


Grillningen i går när Maud, Reine & Lena var här bestog av 2 kg Entrecoté och en massa Majs & Hallomiost... Blev riktigt bra om jag får säga det själv ;o) Men det sa även gästerna ;o) Och jag tror inte att det "bara" var för att dom ville vara snälla ;o)


Grillningen som nu snart ska gå av stapeln blir Fläsk-Filé, Choritzo, Ostkorv, Majs, Halomi, och kanske lite Paprika trädda på Grillspett... Mummmmmmmmmaaaaaaaaaaa ;o)

Vi älskar att köra med grillspett, men har inte gjort det så mycket för jag har inte hittat platta spett.... dom runda är så värdelösa eftersom bitarna bara vänder okontrollerat när man ska vända dom... vilket gör det till ett jäkla pillerill... och det gillar inte jag ;o)

Men i går när Maud kom hade hon med sig en satts med grillspett... som dessutom har en ram som man lägger uppe på grill gallret och därigenom då kan snurra på och grilla spetten roterade "Fritt" i luften eftersom dom vilar på "Grillspetts Ramen".... FAN va Nice ;o) Tack Maud :o)))


Ja men nu har jag nästan setat här för länge.... Nu en sval och skön Dusch... En liten Whisky... Tror det blir en Laphroaig Triple Wood... Och sen rigga middagen åt mina mysiga Kvinnor ;o)


Nu kanske det lät lite konstigt... ;o)


Men Maud är för den som inte vet det Eva´s syster som delar denna underbara helg tillsammans med oss ;o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar