lördag 10 april 2010

*** Trasig - Rygg ***



FAN...FAN...FAN & HELVETES JÄVLA SKIT :( :( :(


Nu har min förbannade jävla rygg pajat ihop igen :(


Det har sakta men säkert smygit sig på igen nu under den senaste veckan, och blivit, värre, värre & värre......


Var ute i Uppsala i går kväll med kunder på Öl provning, men gick tidigt hem till hotelet och följde inte med dom övriga ut vidare på krogen efteråt, till stor del beroende på att jag är så paj i ryggen, när jag sen skulle upp ur sängen i morse och ta mig ner och äta frukost, hade jag göra 10 min innan jag överhuvudtaget kunde ta mig upp i stående ställning. När jag sen skulle ur bilen hemma efter att ha kört de 5 milen från Uppsala och hem, så var det fanimej inte varken spännande kul eller det minsta upphetsande :( Sitta i bilen är förbanne mig DÖDEN... och då är det ju fiffigt med ett jobb där man snittar på ca 400 mil i månaden. Dessutom är förbanne mig extremt mycket värre att ta sig ur det här nya bilhelvetet med trasig rygg än att ta sig ur förra som var en SUV modell.


När jag bytte bil för ett tag sedan, ville jag åter igen ta ut en SUV, och gav bl,a min rygg som anledning för det, men fick AVSLAG..... Huvud anledningen var kostnaden, men hur mycket kostar det inte när man måste vara sjukskriven....


De första känningarna fick jag när jag gick på VVS-Mässan med kunder för ett par veckor sedan, på fredagen (andra dagen) kände jag hur ryggen satte sig mer, mer, och mer för att på slutet av dagen vara ruggigt stel med krampande ryggmuskler.


Och det är ju vad jag har förstått precis så det fungerar, (info från läkare) Ryggmusklerna krampar för att skydda ryggraden, när kotorna bli ihop tryckta och pressar på diskarna, och dom i sin tur plattas till och då klämmer på nerverna som löper längs med ryggraden.



När jag hade så här sist blev jag ordinerad ryggläge i 3 veckor, och fick bara gå försiktigt på plant underlag, när det är lite ojämnt, hugger det som satan i ryggen... FAN...FAN...FAN... IGEN :(


Jag har inte tid att vara sjukskriven.... Har hur mycket som helst som jag har inbokat på jobbet. men är man ett sådant här jävla kolli är det inte mycket att göra. Det är bara att gilla läget.


Och nu ligger man här på rygg i sängen med benen högt och gnäller....
Men hur många FAN, HELVETE och annat jag känner just nu, kan jag inte stava till.


Jag behöver muntras upp, kan inget skriva något kul ;o)



Undrar om inte lite vrestling kan vara vad min rygg behöver ;o)))








Vi ska hem till några kompisar i kväll på middag, och det hjälper ju i alla fall upp humöret med trevligt sällskap och god Mat & Dryck ;o)


Over and Out ;o)

11 kommentarer:

  1. Du kan få brottas lite med mig om du vill ;)

    SvaraRadera
  2. Stackars liten då :( Haha jag och andy brukar ha wrestling med sånna dödsgrepp och armbågsslag... å varken jag eller andy har några problem med ryggen ;) men hmmm... åldern kanske spelar in lite också :P
    Hoppas du blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma

    Nejdå det är inget synd "stackars" LILLA mig ;o) Det får väl lösa sig.
    Ang just Wrestling så är nog åldern i alla fall delvis avgörande ;o)

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Låter inget vidare alls! Du får helt enkelt försöka att se det som om du nu har tid att filosofera tills du är frisk igen.....kanske ingen tröst alls men....Krya på dig!! Hälsa! Kramar Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta ;o)

    Nej jag var riktigt deppig när jag skrev det inlägget. Nu är humöret lite bättre, men ryggen är lika dålig, om inte värre.
    Men men, det är bara att gilla läget, Jag får ligga och filosofera som du skrev :o)
    och ladda energi tills det gått över :o)

    *kram*

    SvaraRadera
  6. Hej Magnus!

    Fan va illa att du ska råka ut för det där med ryggen igen. Jag kunde verkligen känna med dig i lidandet när jag läste ditt inlägg. Jag önskar allt vad jag kan att du ska bli bättre så snart som bara den!

    Här kommer ett par roliga filmklipp som jag alltid skattar mig svettig till. Hoppas de kan muntra upp dig lite. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=XKH2Vk7yhIw
    http://www.youtube.com/watch?v=zBU6JxrdKYA

    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Charlotte :o)

    Va mysigt med en kommentar från dig igen :o)

    Ja det är faktiskt illa :( trodde i går förmiddag att det började ge sig, det gjorde då inte längre ont i själva ryggraden/diskarna utan bara i muskelaturen, men gav jag ju mig på det otroligt ansträngande :o) med att borstatänderna & raka mig, samt tog en dusch. och då hände något. så nu är jag ändå värre krympling än tidigare, men man ska inte vara pesimist :o) det är bara att gilla läget och ta det lungt.

    Har inte hunnit kolla klippen du skickade ska göra det nu :o) och dom muntrar säkert upp mig också :o)

    *kram*kram*kram*

    SvaraRadera
  8. Hej igen Charlotte :o)
    Ja dom klippen var verkligen riktigt Roliga och mysiga :o) och det funkade :o) Blev faktiskt lite gladare :o)))

    Jag lägger upp dom här på bloggen så kan vi glädja flera :o) (det är ok för dig hoppas jag)

    *kram* Magnus

    SvaraRadera
  9. God morgon!

    Va glad jag blir att filmerna muntrade upp dig lite, jättekul att du vill lägga upp dem på bloggen oxå! :D

    Har du träffat läkare för din rygg? Det låter ju riktigt riktigt illa det där alltså. Men det kanske inte finns så mycket mer att göra än att verkligen ligga still och låta ryggen sköta sitt och bli bra igen. Kan du inte få ordentliga smärtstillande?

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Charlotte ;o)

    Ja dom var jätte mysiga :o)
    Nej ingen läkare ännu, pratade precis med dom, på vårdcentralen, men kunde inte få träffa någon läkare idag, ska ringa på måndag igen, och då "Hoppas" få en läkartid som hon sa.

    Och det är sant som du säger, det är bara att vila, hoppa utför ett stup funkar nog också ;o)
    ang smärtstillande äter jag IBUMETIN smärtan tar den ju inte bort, men den är inflamations hämmande, och det ska visst vara bra :o)

    Ja filmerna ligger på bloggen i det senaste inlägget nu :o)

    Ha en mysig fredag nu så hörs vi.

    *kram*

    SvaraRadera