lördag 17 april 2010

*** GRÄSÄNKLING ***

När man får en helg-kväll så här utan Fru, så börjar genast tankarna med DIRTY idéer börjar snurra i huvudet... Man blir ung på nytt, och idéer gällande jakten börjar kokas ihop ;o)))


Skojar bara FÖRLÅT...FÖRLÅT...FÖRLÅT Eva ;o)))

Så är det faktiskt inte alls, utan istället tänker jag direkt GRABBKVÄLL. Och med det menar jag alltså en kväll med bara mig och Tommy, min son alltså. I normala fall brukar jag laga i ordning någon form av middag som är just GRABBIG, t,ex hamburger meny men hemgjorda burgare på säkert 200 g styck, eller liknande, men nu när ryggen pajat ur så klarar jag faktiskt inte av att fixa en middag, (så jäkligt är det) men som tur är har vi ju Kinakrogen här i Bålsta som inte går av för hackor ;o) Så jag var för en stund sedan ner och hämta 2 st fyra små rätter till mig och Tommy ;o) (som vi äter senare)


Sen var jag också ner och snackade med några båtpolare i klubben som håller på och vårfixa sina kärror för fullt, (jag får ta det senare pga ryggen) kul att surra en stund, och utbyta erfarenheter och idéer Dessutom är våran klubb kanon, med i princip BARA kanon bra medlemmar.


Sen for jag ner och hyrde en film "THE BOX" Tror det är en film som både jag och Tommy gillar,

Sen vidare till ICA och köpa lite Snacks & Godis till våran Grabbkväll ;o)


Och efter det vidare till WINNER GARDEN för att hämta Fyra Små Rätter x 2 ;o) Dom är grymt duktiga, alltid kanon gott. Hämt Kina mat är ju alltid förbannat dyrt jämfört med t,ex hämt- pizza, men det är ju också riktig lagad mat. och värt vart endaste öre av de 237 :- som det kostade med 2 st Fyra små rätter :o)




Sen tog jag mig sakta och fint hemåt, mysigt att ha sett något mer än husets väggar från insidan som är allt jag sett den senaste veckan :o)


Men straffet med det hela var ju att varje UR och sen I stigning i bilen under alla stopp på min lokala lilla sväng, var ungefär som att föda barn ;o))) Jag tror nästan att det var värre............



Skoja bara ;o)))... det gör säkert djävulskt ont det också.... men efter som jag inte av naturliga skäl inte gjort det...(i alla fall inte ännu ;o))) så kan jag ju bara relatera till min egen smärt tröskel som ändå är relativt hög.... men som sagt det gör förbannat jävla ont i ryggen, när jag ska ta mig I & UR bilen.....


Men nu är jag i alla fall hemma igen.... ***SKÖNT*** La mig först på rygg en stund och lät nerverna i ryggen lugna ner sig lite... sen upp och hämtade en ÖL & en Whisky och satte mig här på kontoret med stolen i ligg-läge (enda läget som funkar nu) (Whisky är bra för ryggen det känner jag tydligt ;o))) Inte för att jag på något sätt blir mjukare i ryggen, utan för att man helt enkelt blir lite avtrubbad i kroppens smärt centrum, var det nu sitter ;o) Men det borde vara någonstans högst upp ;o)))


Whiskyn fick i alla fall bli en Cragganmore en grymt god och balanserad singel maltare utan en någon utpräglad rökighet men med en söt & rund smak.


Så nu ska jag snart på VINST & FÖRLUST in i duschen och stå där länge och låta det varma vattnet mjuka upp min stela rygg... skulle ju kunna kasta mig ner i Bubbelkaret istället, säkert ändå mer effektivt, men helt ärligt tror jag inte att jag kommer upp av egen kraft igen... Så det får bli duschen :o)))


Over and Out ;o)

4 kommentarer:

  1. Vad tyckte ni om fimen då? Vi hyrde den igår... OMFG! Vilken crap-rulle! Jag rekomenderar ingen att se den... Om man inte vill ha en psyko-film utan ett bra slut...

    =)

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine :o)

    Ja den filmen var lite speciell :o)
    Men den var sevärd ändå på något sätt ;o)... Hitchkock influerad...
    Helt ärligt kommer jag faktiskt inte ihåg hur den slutade :o) Så den är väl ingen film man minns direkt :o)

    Hur gick det med båtfixandet då?
    Är ni klara?

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Båten är så fin nu! Redo att sjösättas på söndag. Vi har fortfarande kvar att städa ur den invändigt och fixa lite annat på den. Men allt som hör till skrov och motorer är klart! Vi hade ju helt underbart väder, å jag hoppas att det blir lika fint i helgen så att man kan åka ut på en premiärtur. =)

    Kram

    SvaraRadera