lördag 17 april 2010

*** REKLAM KAMPANJ ***

Reklam.... Det är ju något som vi får oss till livs hela tiden, vare sig vi vill eller inte..... ;o)


Men det är inte alltid vi upptäcker själva att vi suger i oss reklamen eller ens märker att vi blir utsatta för en Reklam - Attack :o)


TV - Reklamen är ju en grej som man verkligen blir pumpad med, och där är man ju fullt medveten om att man blir utsatt av det, och kan välja att gå därifrån om man vill.
Eller så har man en hårddisk, eller som vi har en Data - TV, så man kan spela in det man vill se, och när man sen tittar på programmet så hoppar man bara förbi reklamen... *Grymt Bra* ;o)


Jag ska inte fortsätta beskriva alla typer av reklam här, för ni känner till det allihopa, utan det jag ville komma till är den Trevliga och snillerika Reklam kampanjen som vi blev utsatta för här om dagen :o)



Jag låg på sängen p.g.a min jäkla rygg, och så på eftermiddagen ringer det på dörren, som då så klart är i andra änden av huset. Så jag tvingas alltså kravla mig upp i stående, och börjar min stapplande vandring mot ytterdörren ;o) När jag efter mycket stånkande och grymtande av smärta från ryggen så öppnar jag dörren........... Och där står en snubbe i en gul K-RAUTA jacka.........


Min naturliga reaktion mot direkt försäljning i alla de former, vare sig det är telefon, dörr, eller små säljstånd med "hyper hurtiga" säljare i centrum är SORRY JAG SKA INTE HA NÅGOT.....


Så sa jag så klart nu också, och jag var säkert extra otrevlig eftersom jag fått lov att släpa mig upp med min jäkla rygg bara för att öppna dörren åt den här förbannade nissen som stog där och ville SÄLJA krattor... för just krattor/lövräffsor var vad det gällde, han hade hela famnen full av dom :o)))


vilken jäkla Dåre, trodde han att jag skulle köpa krattor bara för att han stog där vid dörren vid mitt hus... på MIN tomt.... ;o)))


Men nu var det ju inte riktigt så ;o) Utan han räckte fram 2 stycken och sa ursäktande "men du får dom"..... lägg av sa jag fast lite snällare :o) så är det ju aldrig... kommer ihåg när tele2 ringde och ville "skänka mig" en 3G-puck, som var GRATIS, och efter viss påtryckning från min sida så kröp det fram att det sen efter 3 månader skulle kosta mig 299:- i månaden med en bindningstid på 24 månader... gisses vilken dåre.... :o)


Här är en annan dörrknackare som säljer Svenskt porslin på slutet av filmen ;o)



Så jag trodde så klart att det fanns en hållhake även här... men så var inte fallet, utan han (snubben med krattorna) berättade att K-RAUTA nu öppnar ett nytt stort byggvaruhus i Stäket, och detta var alltså en reklam kampanj för att marknadsföra det :o)))


Tänk vad man kan ha fel ibland :o)))


Så jag bad så klart killen om ursäkt om att jag varit lite grinig och skylde på min rygg, då säger han bara "Det är lugnt & flinade lite"..... "Testa ZON" (en gel mot smärta) och sen fortsätter han sin Reklam kampanj på gatan och fortsätter dela ut 2 st gratis krattor per hus :o)))

Detta innebär ju att i alla fall jag kommer att åka till K-RAUTA "först" nästa gång jag ska ha något från ett byggvaruhus. :o)))


Så den reklamen funkade alltså...... I alla fall på mig ;o)))
GRATIS ÄR GOTT ;o)))


Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar