tisdag 27 april 2010

*** That´s Lifé ***



Livet är ibland lite jobbigt....


Jag har ju inte skrivit så mycket här på sistonde, och det beror på att jag inte "FÅR" sitta.
Ryggen är fortfarande helt jäkla Katastrofalt dålig......


Har i stort sett skött mig väldigt bra, men är nu efter 3 veckor på rygg ändå inte bra, ärligt talat är jag sämre nu än för en vecka sedan. När jag var till Läkare för 1,5 vecka sedan, så ville jag bli skickad vidare till röntgen, och träffa en ortoped, men vårdcentral läkaren tyckte vi skulle vänta 2 veckor och se hur det utvecklade sig.... Så det är det jag gör nu... VÄNTAR alltså, och ännu så har det som sagt bara blivit sämre....


Lyckades i dag få träffa en sjukgymnast, och få lite övningar jag ska göra hemma för att pressa tillbaka disken in mellan kotorna. Och det gör ont... det gör så Inn i helvete ONT...
Men jag gör det så gärna så.... bara jag blir Bra....

Jag föredrar nog ändå Ryggont ;o)))

Allmän Läkaren jag träffade då förrut, sa att det inte var 100% säkert att det var diskbråck, hon sa att nerverna kunde klämmas av de krampande ryggmusklerna, Hmmm... ja vad vet jag, det kanske låter vettigt, men ont som fan gör det i alla fall... Men idag när jag träffade den legitimerade sjukgymnasten, och berättade vad läkaren sagt, så förstog han inte henne över huvud taget, Hans dom var ett "Solklart" diskbråck, och han gjorde en så otroligt mycket mer grundlig undersökning, t,ex så låg jag på rygg, och han lade en hand på knät för att hålla det rakt, och lyfte sen försiktigt benet sakta men den andra handen under hälen. Han kunde väl få upp benet ca 5 cm innan jag ylade rakt ut.... Fy Fan rent ut sagt..... var alldeles svettig av smärta när jag kom därifrån.... Men känns väldigt bra att ha träffat på någon som KAN...


På hans rekommendationer ska jag kräva av läkaren att bli skickad på skikt röntgen, för att kunna se hur illa det är, och därefter kunna på börja behandling innan disken klämmer SÖNDER nerven/nerverna... för då kan man i princip få börja om från början och lära sig gå på nytt.... Burrrrrr..... och det vill jag inte.....
Han förbjöd mig också fullkomligt att t,ex köra bil..... Och det är en Jäkligt stor del av mitt jobb som går ut på att sitta i bilen.... så jag får glömma tanken på att komma igång och jobba ännu på ett tag tyvärr............



Här är några andra "BRA" sätt att få uppleva smärta ;o)






Men men... Livet går vidare hoppas jag i alla fall :o)


Over and Out ;o)

2 kommentarer:

  1. Usch vännen...inte roligt. Hoppas du får ordentlig hjälp snart!

    Många kramar Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Tja ba Syrran ;o)

    Nej det är inte så himla kul faktiskt :(
    Men men.... det måste väl gå över snart...
    Det är bara att kämpa på :o)

    *kram*

    SvaraRadera