söndag 4 april 2010

*** PÅSK - Dagen ***



AND THE PARTY STILL GOING ON ;o)))

Nu är vi inne på Påsk-Dagen, och här hemma håller vi nu på och förbereder tills Charlotte & Kit och Cathrine & Hasse kommer över på eftermiddagen för att köra lite Påsk-Fest tillsammans med oss :o)


Igår var vi ute hos Farsan & Morsan i sommar huset på Märsön och firade traditions enligt Påsk-Afton, men mycket god Mat & Dryck, och mycket garv, var trevligt och mysigt, med var också Syrran-Linda och hennes kanon goa kids Tilde & Hugge ;o) Ohhh förlåt Linda menade så klart HUGO, bara jag som kallar honom Hugge :o) och igår kunde han säga Hugge alldeles Själv ;o)
Han börjar även kunna säga JÄVLAR, men kombinationen Jävla-Fröken och liknande är lite svår ännu så länge, han är ju inte riktigt 2 år ännu så det är lite svårt, men Hugge och jag tränar stenhårt på nya användbara ord så fort vi träffas ;o)


När kidsen (kids & kids föresten... 26 - 30 år ;o) med respektive kommer nu snart, så börjar vi med att dricka ett par flaskor "Skumpa" inte äkta utan en som är grymt god nämligen en CAWA av märket RENÉ BARBIER. Det bubblet kan jag varmt rekommendera, är ett halvtort mousserande som är otroligt bra, smakfullt rund i smaken med en dragning åt mogna äpplen & päron, och det är väldigt gott rekommenderas varmt :o)




Efter det sen så dukar vi fram ett PÅSK-BORD som vi gemensamt bidrar till, med mat av alla de sorter, men som ändå passar på ett traditionellt påskbord, ska bli riktigt gott med påsk-mat även idag ;o)


Jag har nu precis dammsugit av igen, och fått bort lite, eller rättare sagt en JÄKLA-MASSA katthår från våra fyrfota vänner, men som jag sa förrut är det värt det, för dom är riktigt mysiga.

Här är en liten film på Felicia som jag filmade för några dagar sedan.





Visst är hon mysig :o)



Glad fortsättning på PÅSKEN allihopa ;o)

Over and Out ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar