måndag 31 januari 2011

Måndag 31/1

Ja då var det mesta av måndagen avklarad då!... ;o)


Jag åker ju som regel alltid till kontoret på måndagmornar för att ha möte på firman... Så även denna morgon... Och i morse hade nog varenda "mindre bra" bilförare letat sig ut på vägen... Satan vilken tid det tog!... Satte mig i bilen hemma i Bålsta kl 07.20 och klev ur bilen vid kontoret i slakthusområdet/Johanneshov kl 09.00!... Utan köer tar sträckan ca 40 min...






Ska det verkligen behöva vara så!... Men men... Sånt är livet... ;o)


Jag behöver ju ändå som regel bara åka den vägen på måndagar... Men tänk alla stackare som sitter och tröskar denna jäkla väg vareviga dag... 5 dagar i veckan... *Pust* Stackars er!...


Men nu till något helt annat!...


Jag ser DUBBELT!!!... Satan så jobbigt... men ser ändå bara dubbelt med båda ögonen... Blundar jag med ett öga i taget så går det bra!... Får väl köra med en lapp för ögat eller så framöver!... :o) Kanske gör succé i Sälen med lapp för ögat!... Vem vet!... ;o)






Vad jag lyckats läsa mig fram till på nätet nu med "ett" öga i taget så är det troliga att det ena ögats muskler inte hänger med riktigt... "ögonmuskel förlamning" ofta beroende på en virus... Men men... Det går väl över... Förhoppningsvis redan till i morgon bitti!... För då måste jag sitta i bilen på väg till "kund" igen!...


En annan lite roligare grej är att jag i morgon får leverans av nya båten!... :o)


En till båt alltså... :o) Men av lite mindre modell... Uppblåsbar och tillverkad av gummi... ;o) Men ändå i hyffsad strl så vi får plats i den... 3 meter lång... Ska även försöka få tag på en liten utombordare på typ 5-8 hkr att sätta på den...


Vi ligger ju en del på svaj med båten och då kan det ju vara lite skönt att kunna ta sig in till land ändå om man vill eller behöver... Och kan även vara bra om man t ex behöver lägga ut ett ankare till för att säkra upp för kommande blåsväder...






Och inte minst ha något smidigt att kunna glida omkring lite och utforska närliggande öar och så med som inte kräver så stort djup som vår Zamba ändå gör... Så det ska bli himla kul att ha den hänga bak i däverterna i sommar... :o)


Nej nu är det dags att laga middag... Antingen blir det korvpytt (Tärnad falukorv och wokgrönsaker) med pasta... Eller så blir det blodpudding med lingonsylt, bacon och riven vitkol... Bestämmer mig på vägen ut till köket!... ;o)


Over and Out... ;o)

2 kommentarer:

  1. Appropå "dåliga förare på vägen" känns ju bra att några ser dubbelt också....Känns extra säkert :-))))))) Så egentligen var köerna bara hälften så långa ... Eller ? Men i helgen var det flera som såg dubbla klot :-)) Mera sådana helger vill vi ha ;-)) Har en 2 cylindrig 3,5Hk stående i garaget. Testa den om du vill ett år eller två eller tre... Kostar gratis ju !

    SvaraRadera
  2. Ja det var lite jobbigt på slutet innan jag var hemma... Hade riktigt svårt med avståndsbedömningen!...

    Ja det var jätte kul i lördags... "full" rulle!... ;o)


    Så du har en utombordare stående!... Provar den jätte gärna!... Men kanske bäst att jag köper den istället för bara gratis lånar... Eller?

    SvaraRadera